Godmorgon Fragbite!
Efter ett högst oväntat meddelande så står jag väldigt förvirrad och försöker komma på vad FAN jag ska packa ner inför en resa till Italien på tio dagar. Är helt värdelös på att planera så jag kommer givetvis glömma 50% av det nödvändiga, så jag behöver eran hjälp! :-)
Tråden är dock inte bara för att hjälpa mig, den går även ut på att DU ska redogöra för vad du skulle ta med dig på en resa utomlands. Du berättar vad resmålet är, skriver vad du ska ha med dig osv.
Diskutera gärna sinsemellan om vad som är absolut VIKTIGAST att ta med sig, vart man än ska OCH vilket som är det bästa resmålet!
Förväntar mig en hel del kommentarer rörande oändliga mängder XXXXL kondomer, men några halvseriösa skulle även uppskattas då jag behöver inspiration. :D
Hoppas ni gillar initiativet, tänkte att något sånt här kunde vara intressant nu under ledigheten när många personer ska åka bort :-)
Let the trolling begin, or not // YEAH BOI
allting e billigt där så mer behöver man inte ^^
aldrig varit i italien dock
Datorskärm
En väska med allt mitt gear
En tröja
Ett par kalsonger och ett par strumpor
Duger i strid.
Kläder:
10 par kalsonger
15 par strumpor (så man kan byta ofta när dom blir svettiga, vilket dom blir snabbare än kalsingar)
10-12 t-shirts
2-3 skjortor
1 par shorts
1 par badbrallor
1 par mörka byxor
Toalettprylar efter behov (inkl. mediciner, ovan nämnda XXL-kondomer, olika skavsårsplåster, hudcréme, rakprylar o.s.v)
Bok x2 (en att läsa på ditvägen och en på hemvägen)
Kamera + batterier motsv.
Mobil + laddare
Ev. "uttagsomkopplare"
Ev. guidebok om det behövs dit man ska
Har du mycket plats över kan du slänga med en dator om du har en liten och smidig - dock är det sjukt onödigt om du bara ska till Italien i 10 dagar och sola.
Ska du däremot till typ New York, Tokyo eller Mexico City kan det vara bra med en dator att kolla upp adresser och sånt på.
Ska du vara borta längre har du samma packning, bara att du tvättar vid behov.
EDIT:
Som #9 sa att flygbiljetterna och pass+pengar är ju självklart viktigast - annars kommer man ju inte äns iväg.
1 par shorts ?
1 par badbrallor ?
1 par mörka byxor ?
Flipflops/badtofflor är också väldigt bra, men det kan man köpa i Italien.
- MP3
- Hörlurar
- Solglasögon
Stirra dig inte blint på hans förslag till kläder, jag tror du vet bäst själv hur mycket du behöver av varje. Är det ett varmare ställe så packar man inte ner 15 par strumpor ifall du ska gå i sandaler t.ex.
Själv brukar jag packa ner en tjockare tröja + gummiskor + jeans(/chinos) att främst ha på mig på flyget - men även ha det som reserv ifall det blir kallare väder, färre strumpor om jag ska till ett varmare ställe, fler par shorts ifall jag ska till ett varmare ställe, 1 tshirt/varannandag, 1 par kalsonger/dag, 2 badbyxor (det andra paret i reserv ifall förstavalet är vått).
Nu vet vi ju inte vad han skall göra. Skall man ligga på stranden på dagen och supa på kvällen behöver man ju helt andra grejer än om man ska glida runt i Rom och kolla på Colosseum (stavning?) precis som ni mer eller mindre påpekar.
Ang. strumpor och t-shirts så är det ju högst personligt vad man anser är fräscht som #10 säger.
Men vafan, strumpor byter man väl varje dag? Använda strumpor blir svettiga, svetten lägger sig i fibrerna och man får lättare skavsår - vilket är ovärt. Dessutom luktar det ju rätt illa - iallafall mina fötter :)
Visst behöver man kanske inte 15 par för 10 dagar om man planerat köra flip-flops, det räcker ju med 3 och sen tvättar man isåfall. Men är man bara borta 10 dagar kan man ju ta med sig tillräckligt för att slippa tvätta.