Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Frihet allt Sanningen???

Postat av Prthusakti den 29 Juni 2011, 15:16
8 kommentarer · 193 träffar
Vad man bör ställa sig för fråga enär man hamnar i valmöjlighets situationer mmm är: kämpar jag bara för min rättighet att ha friavilja i sig oavsett konsekvens eller kämpar jag för att NYTJJA MIN FRIVILJA RÄTT för mina egna framtida intressen och livsvisdomars utvecklande.?

Tittar man ren allmänt på ego flippade ungdomar och dylika sk vuxna kan man lätt konstatera att DE FLESTA STYRS OFTAST BARA ATT MARKERA ATT JAG HAR EN FRIVILJA men fattar uppenbarligen inte HUR ATT NYTJJA SIN FRIVILJA

.Mao korrekt är att DET VIKTIGASTE ÄR ATT VIA MIN FRIVILJAS VAL MÖJLIGHET VÄLJA DE BÄSTA LIVSVALS ALTERNATIVEN ENLIGT LIVETS ÄDLASTE OCH SÅLEDES FRAMGÅNGS RIKASTE LIVS MÅL.

SÅ HUR ATT RÄTT NYTTJA SIN FRI VILJA ÄR betydligt viktigare och definitift betydligt framgångs rikare livs attityd.

Att bara gå i gång på att markera att jag har en egen fri vilja ÄR SYNNERLIGEN OMOGET OCH RENT UT SAGT PRIMITIVT.

Således ser vi hur annars någorlunda intelligenta ungdomar betonar större vikt vid att påvisa sin rättighet till frivilja än ATT FUNDERA HUR BÄST NYTTJA MIN FRIAVLJA ATT GÖRA VAD SOM ÄR KORREKT RÄTT OCH DÄRI ANAMMA GODA RÅD ETC

Dessa blint dyrkande av friaviljan blir och förblir evigt i trots åldern och i huvudsak kriminella alt drogmissbrukare och skapar omtast mer problem med sina misslyckande att VISA FINGRET TILL ALLT OCH ALLA att han hon minsann har en frivilja SOM INGEN ANNAN MÄNNISKA SKULLE VETA DET???????

DET ÄR EN MED FÖDD MÅSTE EGENSKAP FÖR ANNARS HADE VÅR INDIVIDUELLA EXISTENS NGET VÄRDE OCH ETT MISSLYCKAT BIHANG TILL UNIVERSUMS KROPP.

Dock de människorna SOM låter Ens frivilja styras av könsorganets och dylika primitiva kortsiktiga reptilhjärne impulser ,orsakr snart att deras liv inom snar framtid blir ett ödes katastrof ,samt karma mässigt en öken.

Så om man verkligen är smart och faktiskt förstår att styra sitt liv TILL LIVETS VACKRARE VÄLSIGNELSER SOM LEDER TILL SANN LIVSGLÄDJE VÄLJER MAN ATT KLOKT TÄNKA EFTER HUR ATT NYTTJA SIN FRIVILJA I VARJE ENSKILD SITUATION.
Tänk efter FÖRE således!!

Så att ha ngt :ex frivilja, är inte av ngt värde förrän man förstår att bäst nyttja det/den för sin egen faktiska livsframgång och kloka livsglädje.

Det intressenta med dessa frihets ivrare att de nyttjar alla inrättningar i samhället som kräver man håller koll på sin frihets önskan och ställer upp för det nödvändiga sociala nätverket enär ingen INDIVID ÄR HELT oberoende av kollektiva insatser,

=Sjukhus,tandläkare,vägar,l ivsmedel,drycker mmm.

Så ngn mått av samarbets förmåga måsta man nyttja sin friviljas val ATT VÄLJA SÅ.

Det är inte på ngtvis lågstatus UTAN TVÄRTOM PÅVISAR DET ÄVEN EN "ÖVERMÄNSKLIG" TENDENS I MÄNSKLIG KLOK MOGNAD I VAD SOM KALLAS SLUTLIGEN ETT HELGON MM VILKET BORDE FAKTISKT VARA SAMHÄLLETS FAKTISKA FÖRGRUNDS FIGURER OCH SANNELIGEN FÖREDÖMEN= SUPERS STARS

Vad är viktigast?

1 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..