1
Problem med moppen, vägrar starta.
Postat av Mike Litoris den 26 Juni 2011, 18:34
17 kommentarer · 4 302 träffar
Tjenare! Först vill jag bara säga att jag är inte speciellt kunnig när det gäller moppar och därför behöver jag eran hjälp. Jag har köpte en Derbi Senda 30 moped för ca 1 vecka sedan och när jag har kört med den så har den gått perfekt, inga fel och alltid gått igång på första kicken. Nu är det så att mopeden har stått ute 2 nätter och det har regnat en natt. Nu när jag skulle starta mopeden så vägrade den att gå igång, det låter inte ett skit när jag kickar, inte ens som att det blir någon gnista på tändstiftet. Jag tankade den i Fredags och har kollat olja och bensin och det är det gott om!
Så nu är frågan, är det någon som vet vad det kan vara för fel på mopeden? Jag har inte gjort ett skit med, inte ens rört den sen jag körde med den sist (Fredags). Förstår inte vad felet kan vara när det har gått så otroligt bra när jag kört på den alla andra dagar, gått igång på första kicken och allt.
Så nu är frågan, är det någon som vet vad det kan vara för fel på mopeden? Jag har inte gjort ett skit med, inte ens rört den sen jag körde med den sist (Fredags). Förstår inte vad felet kan vara när det har gått så otroligt bra när jag kört på den alla andra dagar, gått igång på första kicken och allt.