1
Varför är svenskar stela?
Postat av Heavy! den 25 Juni 2011, 16:56
119 kommentarer · 4 697 träffar
***Till att börja med så vill jag säga att jag är helsvensk och jag har bott i Sverige hela mitt liv.***
Ja, som alla kanske vet så var det ju midsommarafton igår och
jag la märke till att folk är väldigt stela när de inte har druckit alkohol och vise versa när de fått i sig lite alkohol.
Det är helt annorlunda i USA, vad jag har jag hört, där är folk inte särskilt rädda eller stela alls. Jag har hört många säga att t ex om man åker buss i USA också sitter man helt ensam i bussen (förutom chauffören) också kliver det på en amerikan, då sätter sig denna personen troligtvis bredvid dig och börjar prata om vad som helst. Utan att vara alkoholpåverkad eller något.
Det svenska språket i sig är ganska stelt också tycker jag, jämfört med det engelska språket som är mer elegant enligt mig.
Varför är folk så rädda att bli avvisade i Sverige?
Vad har hänt med det svenska folket?
Är det såhär i andra länder också?
Har det alltid varit såhär i Sverige?
Diskutera fritt kring ämnet.
Ja, som alla kanske vet så var det ju midsommarafton igår och
jag la märke till att folk är väldigt stela när de inte har druckit alkohol och vise versa när de fått i sig lite alkohol.
Det är helt annorlunda i USA, vad jag har jag hört, där är folk inte särskilt rädda eller stela alls. Jag har hört många säga att t ex om man åker buss i USA också sitter man helt ensam i bussen (förutom chauffören) också kliver det på en amerikan, då sätter sig denna personen troligtvis bredvid dig och börjar prata om vad som helst. Utan att vara alkoholpåverkad eller något.
Det svenska språket i sig är ganska stelt också tycker jag, jämfört med det engelska språket som är mer elegant enligt mig.
Varför är folk så rädda att bli avvisade i Sverige?
Vad har hänt med det svenska folket?
Är det såhär i andra länder också?
Har det alltid varit såhär i Sverige?
Diskutera fritt kring ämnet.
Är svenskar stela?
520 personer har röstat