Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Får inte sova hos kompisar?!

Postat av delpaNLover den 18 Juni 2011, 15:45
29 kommentarer · 202 träffar
Hejsan

Min pappa har börjat beté (stavning) sig konstigt det senaste. Det kanske finns en anledning, jag har börjat dricka oftare, men inte så han har märkt det, det är mer andras föräldrar som hört av sig efter folk har spytt å sånt. Men iaf, frågade för några dagar sen, om jag fick sova hos en tjejkompis, då blev det ett starkt nej, och det var bara att svälja, och sen var det inte mer med det, sen skulle jag, en killkompis, hans tjej och en till tjej sova i hennes båt. Jag frågade om jag fick sova i båten, denna gången tänkte jag fråga tidigt, ringde vid 4 tiden på dagen och undrade om det gick bra och efter jag tjatat lite började han skrika och jag blev såklart sur men tänkte att jag skulle säkert få stanna länge. Jag kom hem och käkade, när jag gick undrade mamma när jag skulle vara hemma, jag sa "runt 2" och hon blev sur och sa nej, du ska vara hemma 12! Jag började skratta, men sen insåg jag att hon var seriös, och jag lyckades bara förhandla upp det till halv 1.

Vi hade precis gått till båten, några stycken, där några skulle sova (vid 10 i 12) och jag får ett samtal av pappa, jag stänger av ljudet och vibrationen med släcka knappen (iphone) för att det skulle verka som om jag inte märkte att det ringde, men tredje gången han ringde, svarade jag och han gick berserker och började prata som om jag var dum i huvudet som inte svarade och att jag var oansvarig, jag sa att klockan var ju bara 5 i 12 och att jag skulle vara hemma halv 1, då så börja han säga att jag skulle åka direkt. Jag som inte orkade ta diskutionen och förstöra stämningen för mina kompisar (vi var rätt många i den inte överdrivet stora båten, och alla lyssnade) så jag sa okej. Jag som hade moppen tog det 5 minuter hem för, jag såg att pappas bil inte var där ens. Men endå gick jag och ställde moppen på baksidan av huset, gick in, mamma sov så jag gick och satte mig vid datorn. Jag var helt nykter denna dagen. Efter 20 minuter så kommer pappa och jag säger på skoj "du är sen ;)" han blir sur och säger att han hämtade min brorsa, jag satte på cs och pangade lite tills han kom in och började gnälla på att jag vänder på dygnet och att jag inte kan ta ansvar och att jag sover bort hela dagarna och står och kollar på skärmen, tills uppdaterningarna är klara, inte tills jag tryckt på stängav-knappen. Sedan går han ut. Jag går och borstar tänderna, lägger mig i sängen och smsar lite, min kompis ringer och undrar om det var chill eftersom jag stack så plötsligt. Och sen somnade jag.

Igår så var jag lite längre borta hemma, vi gjorde inte så mycket, men jag ringde endå och frågade om jag kunde sova där, samma sak som tidigare hände, men jag fick iaf ta bussen 10 i 1 hem. När jag kom hem, så satte jag mig vid datan och han började klaga återigen på det med dygnsryttmen osv jag orkar inte, så jag stänger av datorn och går snällt och lägger mig.

Idag så gick jag upp hyffsat tidigt, min morfar var här, så jag pratade lite med honom, sen kom pappa hem, jag frågade om jag fick sova hos en kompis ikväll, han sa nej, så jag började ifråga sätta det. Han kom med argumenten "det är bara så" "sova göra man hemma" "du kommer inte få göra det på ett bra tag" osv, jag ifråga satte såklart det, och då började han sin utskällning och jag började först retas lite med honom, men sen så var han vid bristnings gränsen, då var det ingen idé att trigga honom mer.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra, det är ju nu på sommarlovet det är kul att sova borta, va ute sent på kvällarna, men så måste vara hemma först av alla hela tiden, tycker att det är jobbigt att vara hemma med en tjurig pappa hela tiden, orkar inte ta hem kompisar, då han alltid ska börja att fråga massa saker som han vet att jag tycker e pinsamt. Jag får inte ens ha tjejer som sover över, för då måste dom ligga i ett annat rum! :(

Jag har seriösa funderingar på att rymma, sova borta i ett par dagar där det finns ett par förstående föräldrar, som inte kommer challa. :(

Tack till er som läste, och stavfel vet jag att det finns, orkar inte rätta hela texten bara ;/

EDIT; Blev 15 i år

Klirrar en uppdate. Igår så var det ju midsommar, jag och några kompisar var hemma hos mig, chillade med lite musik osv. vid halv 12 så bestämmer vi oss för att dra och käka på BK och vi drar dit. Får ett samtal om att jag skulle var hemma vid 1. Och det orkade jag inte tjata emot. När vi sedan åkte hem till en annan kompis så va klockan 1, men pappa ringde inte och jag tänkte "chill nu har han somnat" men vid halv 2 får jag ett samtal där han säger att jag ska vara hemma om 5 minuter. Efter 5 minuter får jag ett sms om att jag får utegångsförbud i över en vecka om jag inte kommer hem inom 10 minuter, jag tar min jacka och åker då rätt fort.

När jag kommer hem ställer jag till ett rent helvete (tips från några) och sen senare när de gått och lagt sig smög jag ut genom dörren från källarn, smög till moppen och körde till min kompis som jag hela tiden haft sms komtakt med och det gick bra att jag sov där. När jag kom dit så hade hon bara trosor och låg under täcket (win) och jag var inte långsam till att klä av mig och lägga mig med henne. Men det hände inget, jag försökte faktist inte och vi är väldigt bra kompisar, men man hade ju inte bangat skolans snyggaste tjej ^^

Mamma skickade ett sms när jag lagt mig i sängen och frågade om allt var okej, och var inte sur alls, och jag smsade med henne till ca 4 :) jag kunde inte somna föräns 6 på morgonen, men blev väckt 11, så lite sömn har jag allt fått. Nu när jag kom hem så hände inte mycke

PEACE

29 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 29 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..