1
problem med internet(telia)
Postat av Rogga@bice den 18 Juni 2011, 11:52
5 kommentarer · 117 träffar
Nu har jag ett problem här. Jag har suttit på en bärbar dator under en kortare tid nu. Igår fixade jag min stationära. Tog min dator till en annan och fixade den. Kollade så att allt var bra, internet, drivisar osv. Allt funkade. Men varenda gång jag har bytt dator så har jag fått vänta ett bra tag innan internet kommit igång. Så jag kommer hem, kopplar ur internet till bärbara och sätter den i stationära. Det funkade inte, som vanligt. Jag lät natten gå och hade tp-kablen i stationära, så har jag alltd gjort och fått internet på morgon därpå. Men har inte fått det än, så koppla in bärbara igen och då fick jag internet direkt. Det är alltså inget fel på datorn, för internet fungerar på den. Men det är mitt internet som är så segt att komma igång och fungera, om man byter från en dator till en annan som man inte haft ikopplad ett tag. Jag använder Telia Converter, men har även testat koppla in direkt in i väggen till datorn.
Någon som har samma problem, haft liknande problem eller bara vet någon som råkat ut för detta någon gång tidigare?
Skriv!!!
Någon som har samma problem, haft liknande problem eller bara vet någon som råkat ut för detta någon gång tidigare?
Skriv!!!