1
Avancerat datorproblem
Postat av crucafixion21 den 18 Juni 2011, 00:57
12 kommentarer · 198 träffar
Tjenare, har sedan några dagar tillbaks fått en bärbar dator i födelsedagspresent och nu har jag väldigt irriterande problem med den.
Varje gång jag spelar spel, så får jag error message (“display driver stopped responding & has recovered”) sen en system freeze, och en kort blackout i datorn. Sen när jag stänger av den med power off knappen så och sätter igång den igen fungerar den igen som normalt och inget error meddelande efter.
Ska tillägga att det är en bärbar dator, datorinnehåll kommer här:
Manufacturer:
Hewlett-Packard
Processor:
Intel(R) Core(TM) i7 CPU Q 720 @ 1.60GHz (8 CPUs), ~1.6GHz
Memory:
6144MB RAM
Hard Drive:
477 GB
Video Card:
ATI Mobility Radeon HD 5850
Monitor:
Sound Card:
Speakers and Headphones (IDT High Definition Audio CODEC)
Speakers/Headphones:
Keyboard:
USB-rotnav (hub)
Mouse:
USB-rotnav (hub)
Mouse Surface:
Operating System:
Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.110408-1633)
Mo therboard:
Computer Case:
Jag har ringt hp, men han sa åt mig att först reinstalla grafikdrivrutierna, jag gjorde det men det fungerade inte.
Sen sa han åt mig att ta ut batteriet ur datorn och gå in i biosen och ändra nåt hp startup sak.
Sen när inte det fungerade så sa han att jag skulle göra en systemåterställning nu, och några timmar sen blev den färdig och nu är jag tillbaks på ruta 1, spelen fungerar fortfarande inte.
Jag är väldigt tacksam för svar och om det är nåt ni inte förstår så fråga gärna!
Skulle helst vilja slippa behöva lämna tillbaks den här och fixa en ny.
Varje gång jag spelar spel, så får jag error message (“display driver stopped responding & has recovered”) sen en system freeze, och en kort blackout i datorn. Sen när jag stänger av den med power off knappen så och sätter igång den igen fungerar den igen som normalt och inget error meddelande efter.
Ska tillägga att det är en bärbar dator, datorinnehåll kommer här:
Manufacturer:
Hewlett-Packard
Processor:
Intel(R) Core(TM) i7 CPU Q 720 @ 1.60GHz (8 CPUs), ~1.6GHz
Memory:
6144MB RAM
Hard Drive:
477 GB
Video Card:
ATI Mobility Radeon HD 5850
Monitor:
Sound Card:
Speakers and Headphones (IDT High Definition Audio CODEC)
Speakers/Headphones:
Keyboard:
USB-rotnav (hub)
Mouse:
USB-rotnav (hub)
Mouse Surface:
Operating System:
Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.110408-1633)
Mo therboard:
Computer Case:
Jag har ringt hp, men han sa åt mig att först reinstalla grafikdrivrutierna, jag gjorde det men det fungerade inte.
Sen sa han åt mig att ta ut batteriet ur datorn och gå in i biosen och ändra nåt hp startup sak.
Sen när inte det fungerade så sa han att jag skulle göra en systemåterställning nu, och några timmar sen blev den färdig och nu är jag tillbaks på ruta 1, spelen fungerar fortfarande inte.
Jag är väldigt tacksam för svar och om det är nåt ni inte förstår så fråga gärna!
Skulle helst vilja slippa behöva lämna tillbaks den här och fixa en ny.