Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Finland? Ett onödigt land?

Postat av jack the ripper den 8 Juni 2011, 11:20
198 kommentarer · 290 träffar
Satt och tänkte lite angående finland när det gäller sport. Visst, finland vann för första gången på väldigt länge över sverige i hockey och firade ett VM guld i helsinki som om hitler hade dött. Visst dom är ett väldigt litet land och det var andra gången dom vann ett VM guld, såklart man blir glad då, men man behöver ju ta upp hela den lilla huvudstaden för att fira ett VM guld? Vi svenskar hade antagligen inte ens firat det eftersom vi vinner det rätt så ofta. Men såklart, finland är ju dock ett litet land och dom måste ju få glädja sig med det lilla dom får. Men annars, vad har finland att komma med? Inget OS guld i hockey, ingen medalj i fotboll..

Varför jag skrev denna tråd är för att alla finnar blir så kaxiga när dom vinner över Sverige. Tidningarna hånar sverige, ni bränner ner våran flagga. Vad gör vi när vi viann igår med 5-0 i fotboll? Inte fan brände vi ner någon flagga, inte drev vi med finnarna i tidningen? Jag blev själv glad när finland vann VM guldet lite, dom förtjänade det och spelade bättre, och det vara eran andra guldmedalj inom hockey, så det var ju lite roligt, men att ni sedan hånar oss? Har dom redan glömt all historia inom sport mellan Sverige och Finland? Så jag förstår verkligen inte det där med finnar varför dom blir så glada när dom vinner över oss svenskar. Är det för att dom är ett sånt litet land och inte får något uppmärksamhet annars? Och när dom vinner för första gången på många år mot oss, så måste dom håna oss? Lillebror, lillebror... när växer ni upp?

Håller ni med?

320 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

198 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 198 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..