1
Stort Dörrproblem [Hjälp!]
Postat av n-1 den 29 Maj 2011, 00:51
9 kommentarer · 170 träffar
Har ett konstigt och lite lätt oroväckande bekymmer. Det är nämligen så att något roar sig med att låsa upp min ytterdörr på nätterna när jag sover! Ingenting saknas i lägenheten vad jag vet och jag kan inte se att någon varit inne i lägenheten heller. Detta har hänt 3 nätter i rad nu och jag börjar överväga ett låsbyte... I natt när jag extra noga kollade att det verkligen var låst la jag en gummibit på låset (liggande läge när låst) för att verkligen bekräfta att jag inte bara tror jag låser om mig. I morse var den borta. Eller på golvet i alla fall. Jag tejpade också lite löst fast ett snöre i handtaget så jag kunde se ifall dragit i det och ev. gått in men det är orört.
Vem fan jävlas med mig? Har bara en extranyckel och den har mina föräldrar 90 mil söderut och fick bekräftat igår att den är hos dom i nyckelskåpet. Håller på att bli tokig på de här. Jag vill inte bara byta lås utan jag vill ju få reda på vem det är, hur h*n fått tag på nyckel och till vilken nytta denne låser upp min dörr, så hjälp mig med tips.
Hur tar jag smartast reda på vem det är?
Hjälp uppskattas oerhört!
Vem fan jävlas med mig? Har bara en extranyckel och den har mina föräldrar 90 mil söderut och fick bekräftat igår att den är hos dom i nyckelskåpet. Håller på att bli tokig på de här. Jag vill inte bara byta lås utan jag vill ju få reda på vem det är, hur h*n fått tag på nyckel och till vilken nytta denne låser upp min dörr, så hjälp mig med tips.
Hur tar jag smartast reda på vem det är?
Hjälp uppskattas oerhört!