1
Bilförsäkring...
Postat av ejt^ den 23 Maj 2011, 01:42
16 kommentarer · 395 träffar
Ska nu 3 år efter jag skaffade mig körkort fixa en bil. Problemet jag har är den där jävla bilförsäkringen. Som alla vet är LAG på att man måste ha bilförsäkring men det kostar ju för fasiken mellan 10.000 - 20.000/år... bilen är ju inte ens värd så mycket!
Förstår mig inte på försäkringsbolagen som tvingar 18-25 åringar att betala skyhöga avgifter för bilar som är värda hälften om ens det av vad man får betala om året.
Har för övrigt under 3 år kört bil nästan varje dag och aldrig så mycket som fått en skråma på bilarna jag kört. Ska det vara så att ungdomar dras över en kant bara för att statistiken är hög? Inför bättre körkörts krav istället för att svartlista ungdomar.
Vad tycker ni om detta?
Förstår mig inte på försäkringsbolagen som tvingar 18-25 åringar att betala skyhöga avgifter för bilar som är värda hälften om ens det av vad man får betala om året.
Har för övrigt under 3 år kört bil nästan varje dag och aldrig så mycket som fått en skråma på bilarna jag kört. Ska det vara så att ungdomar dras över en kant bara för att statistiken är hög? Inför bättre körkörts krav istället för att svartlista ungdomar.
Vad tycker ni om detta?
Har du bil?
24 personer har röstat