Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Farsan tog mobilen och datorn.

Postat av koklittan den 22 Maj 2011, 15:56
54 kommentarer · 420 träffar
Tjenare

Som vanligt på Lördagar så är det ju oftast fest, som igår.
Jag tänker gå rakt på sak, jag är 16år och dricker för mycket alkohol ibland på helger.

Igår var jag redigt berusad, fick i mig 8st 50cl 5,2% Sofiero öl, och hade väldigt kulk faktiskt, var och grillade vid en sjö och hade kul med många goa människor.

Till den tråkiga delen så har min pappa sagt, som verkligen inte tycker att det är ok att göra detta när man är 16 eftersom det är olagligt och det har inträffat många gånger. Så har han sagt till mig, "nästa gång tar jag mobilen."

Detta har han sagt ett antal gånger innan och jag har ändå fortsatt druckit men han har inte tagit mobilen. Men däremot datorn.

Tydligen så gick jag över gränsen i natt och han fick väl nog den här gången och idag vaknade jag upp och kunde inte svara på "Godmorgon" smset som jag fått av min käre flickvän. Trodde det var något fel först så tänkte inte så långt att han hade spärrat den, men till min förvåning så har han faktiskt gjort det. Jag går upp till mina kusiner som inte alls bor långt ifrån och äter lite och umgås med dem och deras kompisar, och somnar, hehe..

Senare när jag kommer hem så går jag ner i mitt rum, då har han självklart kopplat ut min dator också (sitter på en laptop som jag lånat av min kompis just nu).

Jag går upp och känner att det är rätt åt mig och vill verkligen inte prata med min far, eller mor. För som vanligt så förstår jag ju mitt misstag, asså, jag är ju inte efterbliven.

Nog med detta så kommer han självklart in i köket när jag äter, och ska börja med sitt jävla snack om att det är deras ansvar och dom inte kan lita på mig, blablabla.. Ni vet hur det är. Så han säger att jag inte får gå ut på helgerna, får inga pengar av honom, han beslagtar t.om. mobilen. Jag får inte änns ha den för att lyssna på musik eller spela (iPhone). Ni vet ju hur skönt det är med spotify i skolan osv..

Han åker nu bort till England med jobbet och tar såklart med mobilen och är borta i några dagar. Förmodligen ställer han väl min dator på jobbet, och mitt liv suger just nu, och det är bara mitt eget fel.

Som ni märkt var jag tvungen att skriva av mig all skit jag har i huvudet just nu, och som diskussion så kan ni ju diskutera hur överdrivet detta var för straff.
Och vad era föräldrar gör när ni bryter mot deras regler.

Glömde säga att jag var tvungen att lämna tillbaks den här laptopen med.

Tack o hej

Överdrivet?

171 personer har röstat

54 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 54 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..