Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Somalia - Samhällsproblem TIPS

Postat av Qwist den 20 Maj 2011, 16:13
8 kommentarer · 608 träffar
Hallå alla fragbajtare!

Jag har fått en uppgift i Geografi där vi ska välja ett U-land och finna ett samhällsproblem i detta land. Därefter ska vi skriva ihopa ett äskande, där vi ska söka pengar för att lösa ett samhällsproblem i land.

Efter lite forskning om landet har jag funnit att landet lider av väldigt mycket.... några av de stora punkterna var:

* Utbildningsnivån är låg, var femte person är analfabet.
* Fattigdomen är utbredd, 70 procent får inte sitt näringsbehov tillgodosett.
* Barnadödligheten är bland de högsta i världen, många barn dör innan de har fyllt fem år.
* Uppskattad livslängd är 47 år.
* 40 % av befolkningen är i behov utav akut mathjälp.

Det jag behöver hjälp med är hur jag ska skriva ihopa mitt Äskande och hur jag på smartast sätta ska inverstera och lösa dessa samhälls problem. Dvs vad ska jag lägga alla pengarna på om jag nu får det beviljat, Vad ska landet införskaffa? Vad ska vi investera i för att kunna lösa svält, vattenbrist, sjukdomar osv...

Har ni smarta lösningar så posta , skulle göra mig toppen glad!

Info om landet: http://www.sida.se/Svenska/Lan der--regioner/Afrika/Somalia/U tvecklingen-i-Somalia /

TACK

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..