Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

SO uppgiftER

Postat av messiah2003 den 18 Maj 2011, 18:47
10 kommentarer · 243 träffar
Tjenare fragbite! Har 3st SO uppgifter (Geografi, Religion, Samhällskunskap) att göra klara till på Fredag för att kunna höja mig till MVG och komma in på gymnasiet jag vill komma in på.

Jag behöver ''endast'' hjälp i geografi och religion och det för att jag ej är insatt i dessa ämnen.

I religion handlar det om buddhism och i geografi handlar det om Kina.

Religion:

- Du ska visa god förståelse för vad det innebär att vara troende kristen och troende buddhist. Studera religionens lära och budskap, jämför!

-Du ska visa förståelse och kunskaper om olika religioners huvudpersoner. Varför är de viktiga? Deras lära och budskap? Jämför Jesus och Budda, försök få med lite om Muhammed och Moses.

- Du ska visa kunskaper om och förståelse för buddhismens fem moralregler och budoren som finns inom judendomen och kristendomen, försök även att få med något om islam.

Geografi:

- Jämföra Kina och Indien och vilka förutsättningar länderna har att bli i-länder.
Anteckna typiska drag för ett u-land. Vilka drag har länderna som påminner mer om i-land?
Har länderna en chans att lyckas? Vad talar för att de kan arbeta sig ut ur underveckling och fattigdom? VIlka problem blir svårast att lösa? Jämför länderna och försök att komma fram till en slutats.

Jag vill ej ha hela svar men gärna lite ''stödmeningar' ' som jag kan arbeta vidare ifrån och utveckla ett fullt svar med.

Tack på förhand // JELLYBR0
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..