1
Plinka digitalpiano
Postat av assar56 den 16 Maj 2011, 21:53
0 kommentarer · 575 träffar
Hej freggabajt!
Snart är det sommar och jag behöver något att göra på min lediga tid.
Tänkte skaffa ett digitalpiano. Spelade piano i ungefär fyra år (från 3an till 6an) och hann bli skaplig, körde für Elise och lite annat smått och gott.
Nu har det gått en massa år och jag känner att abstinensen sakta men säkert bubblar sig på.
Tyvärr bor jag i en liten studentlägenhet så jag har inte råd med värsta blaffiga flygeln, utan siktar på följande:
¤Digitalt Piano
¤Vägda tangenter
¤Gärna fullskaligt men kan tänka mig att man tar bort 1, kanske 2 oktaver.
¤Pris, ja... prisvärt säger jag.
Hur mycket behöver jag lägga på ett piano för att få en bra spelupplevelse för att sedan bestämma mig ifall jag vill slå på stort och skaffa feta multimediakonsolen med inkopplingsmöjligheter till PC etc... ?
Sammanfattat:
Kom gärna med tips på prisvärda digitalpianon
Internetguider (typ lektioner).
Bra låtar att öva på.
Träna på skalor.
Tack som sjutton !
// J0H4N
Snart är det sommar och jag behöver något att göra på min lediga tid.
Tänkte skaffa ett digitalpiano. Spelade piano i ungefär fyra år (från 3an till 6an) och hann bli skaplig, körde für Elise och lite annat smått och gott.
Nu har det gått en massa år och jag känner att abstinensen sakta men säkert bubblar sig på.
Tyvärr bor jag i en liten studentlägenhet så jag har inte råd med värsta blaffiga flygeln, utan siktar på följande:
¤Digitalt Piano
¤Vägda tangenter
¤Gärna fullskaligt men kan tänka mig att man tar bort 1, kanske 2 oktaver.
¤Pris, ja... prisvärt säger jag.
Hur mycket behöver jag lägga på ett piano för att få en bra spelupplevelse för att sedan bestämma mig ifall jag vill slå på stort och skaffa feta multimediakonsolen med inkopplingsmöjligheter till PC etc... ?
Sammanfattat:
Kom gärna med tips på prisvärda digitalpianon
Internetguider (typ lektioner).
Bra låtar att öva på.
Träna på skalor.
Tack som sjutton !
// J0H4N