Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Känner du dig understimmulerad??

Postat av delpaNLover den 16 Maj 2011, 14:02
13 kommentarer · 133 träffar
Hej allihopa! Jag har lite läxor åt er! ;) Vi har en inlämning till tre MÅNADER SEN i religion, men ska lämna in den för att försöka höja mig ifrån vg till mvg! :) Min dator crashade då jag skrev arbetet, hade suttit nästan 1 dygn i sträck, skolkade, bara för denna uppgiften, så crasha datan, överhettad, så pappsi ringde och sa som det var till min lärare, och han sa att den skulle vara inlämnad tills innan betygen sätts. Har många prov nu in i slutet, känns som om lärarna vill fuckas, men iaf, skulle någon kunna skriva fakta om frågorna, sen så finskriver jag det, det hade varit välldigt snällt!

Här kommer frågerna, ni får gärna diskutera dom med mig och ni vill!
4. Hur skulle du beskriva kvinnans och mannens roller i ett samhälle präglat av respektive religioner?

5. Finns det någon modern samhällsföreteelse som du skulle vilja beskriva som en religion? Jämför gärna på vilka sätt.

6. Har religionen påverkat hur världskartan har kommit att se ut? Ge i så fall exempel på historiskt politiska förändringar där religionsmotsättningar legat bakom.

7. Vilken religion verkar mest sympatisk i dina ögon? Varför?

8. Hur påverkar en människas tro livet? Spelar det någon roll om man tror på något eller ej?

Och så skulle jag gärna skriva om något hyckleri inom religionen, något förslag på det? Har hört att många säger att hela bibeln är hyckleri, men jag förstår inte varför.

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..