Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Känner av när någon kollar?

Postat av baRua den 9 Maj 2011, 20:03
31 kommentarer · 739 träffar
Har du nån gång tänkt på att när du kollar på nån så vänder personen huvudet till och kollar rätt i ögonen på dig? Eller tvärtom, du känner att nån kollar även fast du har ögonen riktade åt ett helt annat håll.

Min lägenhet är riktad ut mot gatan på bottenvåning och det går rätt mycket folk förbi. Mitt fönster är precis bredvid datorn så det blir ju ibland att man kollar på folket som går förbi. Och typ 20% av gångerna vänder personen huvudet till och tittar rakt in i ögonen.

Hur är detta möjligt?
Jag som brukar se den logiska förklaringen i allt finner detta mycket märkligt. Hur kan man "känna" att nån kollar utan att den ens har ögonen riktade mot dig. För övrigt så är en sak jag märkt att det nästan alltid är tjejer som brukar vända huvudet och blicken till (kan ju ligga lite i att man kollar extra kanske).

För att ge ett exempel så hände detta nyss. En tjej och en kille gick förbi. Såg dom från sidan. Jag kastar en snabb blick på tjejen, hon vänder huvudet till och kollar RÄTT in i mina ögon och vänder sen tillbaka huvudet! Det var bara mina ögon som hennes blick fäste sig vid trots att det omöjligtvis går att se igenom fönstret eftersom det är ljust ute (spegelbild).

Nån som har en rimlig förklaring?

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 31 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..