Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur jag tjänade 20 000 kr [15 ÅR]

Postat av TimErixon den 5 Maj 2011, 19:03
176 kommentarer · 12 575 träffar
Hej! Hur jag tjänade 20 000 kr på en månad, helt lagligt!

Jag började för något år sedan få upp ögonen för försäljning på internet, och har sedan dess sålt alltifrån gamla sängar till telefoner.

För någon månad sedan började jag kolla runt på olika grossisthemsidor i China och övriga Asien. Jag hittade en sida där jag hittade mycket telefontillbehör. Jag blev väldigt förvånad över priserna, ett iPhoneskal kostade 5 kr och jag började kolla runt på tradera vad ett iPhoneskal såldes för. Jag såg att det fanns mycket pengar att tjäna på det och klickade hem 100 stycken skal och 100 stycken skärmskydd. Där kom min första smäll, jag visste inte att jag var tvungen att betala tullavgift, vilket landade på 290 kronor.

Skalen som var till iPHONE 4 köpte jag för 5 kronor, skärmskyddet för 2 kr, sålde jag för 60 kronor i snitt.
Jag hade tjänat mina 5000 kr och jag trodde nästan att det var för bra för att vara sant, jag som knappt hade några pengar alls innan. Mitt nästa köp var också iphonetillbehör, denna gång var det dock läderfodral till iPHONE, denna gång köpte jag precis som förra gången 100 stycken. Och tullavgiften blev denna gång 400 kronor.

Jag fick sålt dem för ungefär 70 kronor styck och jag hade tjänat ytterliggare 5000 kronor.Mitt tredje köp blev några android e-pads, som är ungefär som en ipad, fast inte i närheten lika bra prestanda. Jag köpte 10 stycken av dem för 700 kronor styck, och fick 1500 kr i snitt för dem.

Mitt sista köp blev dock inte lika lyckat, jag köpte 100 stycken vanliga hörlurar, 7 kronor styck och fick 20 kronor för dem. 1300 kr till tjänade jag på det.

Jag hade nu tjänat 18000 på några veckor, utan att egentligen göra någonting.

Kommer med update på bilder om någon vill se:)

OBSOBS: Det jag gör är helt lagligt då jag har betalat skatt samt tullavgift!
Föregående tråd
Nästa tråd

176 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 176 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..