Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vem bryr sig om integritet?

Postat av Unterhose den 4 Maj 2011, 19:06
19 kommentarer · 214 träffar
Hej,
folk som bryr sig avsevärt om sin personliga integritet har jag aldrig förstått mig på. Folk som har något emot att bli övervakade när de går in i en butik, när de köper eller laddar ner en film på internet, eller när de surfar på sin favorit porrsida.

Just nu tycker jag att vi har det så bra som vi kan, men saker kan fortfarande bli bättre. Saker som folk påstår "kränker integriteten hos privatpersoner" ser jag bara som fördelar för vår egen säkerhet. Integritet handlar i många fall om säkerhet. Vi blir övervakade för vår egen säkerhet. De som övervakar bryr sig inte om du är homosexuell, om du vänsterprasslar eller rent av gör något annat hemlighetsfullt. De bryr sig bara om saker som är olagliga eller som kan bli farliga för andra.

Det jag försöker säga nu: Hur kan man strida mot något som är till för att skydda en? Om man inte har något att dölja, vad spelar det då för någon roll om någon övervakar en? Gör man något olagligt ska det såklart också straffas.

Jag hävdar att om informationen staten får in, används för att förbättra ens, och landets säkerhet samt att den aldrig läcker ut så är det bara bra.

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..