Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

2008, djävulens dag.

Postat av tvåfyraåtta den 4 Maj 2011, 17:24
135 kommentarer · 276 träffar
Hejsan, tänkte dela med mig av en berättelse om handlar om just mig (Anton), något som fick min och min brors framtid att bli annorlunda.

Jag vill inte att alla ska tycka synd om mig, jag vill bara dela med mig av vad som hänt, vad som kan hända eran familj.

Jag kan säga att jag och min far aldrig haft det så lätt tillsammans, det var mycket bråk och trassel. Min familj har inte funkat så bra, det har varit möten hit och dit, ja ni förstår. Pappa och mamma skiljde sig för länge sedan det har varit mycket bråk och tjaffs mellan dom, på så sätt har jag fått en felaktig bild av vem min pappa är, eftersom att jag ofta var med min mamma.

Jag bråkade väldigt mycket med min älskade pappa vilket jag ångrar speciellt ångrar nu efter det som hände, om jag kunde vrida tillbaka tiden eller bara få prata med pappa i alla fall så skulle jag göra allt för det. Jag saknar honom och jag kan göra att för att få han tillbaka.

Det var 2008, jag minns det som igår. Jag och min äldre bror Daniel hade varit hos pappa den helgen, pappa bodde nämligen i Norrköping medans jag bor i Motala på så sätt så var vi hos han på helgerna.

Som vanligt så trivdes jag inte där, jag var en djävla ungjävel mot min far, jag borde inte varit det. Men dum i huvudet som jag är/var så bråkade jag med han och skrek att jag ville hem, pappa blev ledsen, mycket för jag kunde se det. Han orkade inte bråka emot så han körde hem mig till mamma, jag trodde inte att det var något mer med det eftersom jag har gjort så förut, alltså bråkat och skrikit. Jag vet faktiskt inte varför jag har gjort det, jag tror att det är därför att pappa. mamma och mormor inte var sams, jag var en mamma/mormor gris.

Jag bodde ofta hos mormor när jag var liten men även mamma medans Daniel var hos pappa. Jag kommer ihåg en sak som fick mig att verkligen undra "älskar pappa mig?" och det var när jag var 5 år och skulle sluta dagis, jag hade ritat en teckning till min pappa där det stod att jag älskade han och en bild på han och mig, jag hade även plockat några blommor till han eftersom jag inte tyckte att det räckte med en teckning.
Jag stod där ute på parkeringen och väntade, väntade och väntade. Pappa kom aldrig och jag vägrade gå hem tror jag att det var för jag visste att om pappa älskade mig med så skulle han komma men mamma drog mig hem, ledsen var jag med!

Men nu vet jag, pappa älskade mig annars hade han aldrig velat vara med mig, han kanske inte hade tid att komma, jag vill inte skylla på han för jag var en idiot jag med.

Men efter den helgen jag berättade där ovan så var jag och min bror hemma, pappa hade cancer vilket vi visste sedan tidigare men det har aldrig varit något allvarligt. Men den dagen 2008 så ligger jag och min bror och sover, eller jag gjorde det. Mamma kommer in, uppskattad tid ca 22.00.

Mamma kommer in och säger med lugnt röst att hon vill prata med oss, hon säger att sjukhuset ringde och dom hade tagit in pappa för att han inte mådde bra. Vi tänkte bara "Jaha, det har ju hänt förut?", men denna gång var det inte som förut, sjukhuset sa att mamma borde ta med oss till pappa.

Vi åkte till sjukhuset stämningen var inte bra i bilen, det var tyst och mörkt ute. Vi kom fram till sjukhuset och en läkare tog emot oss och visade oss vägen till pappa. Vi gick in till hans rum och när jag fick se han, min egna pappa ligga i sängen med mörka ögon och ledsen mun så orkade jag inte mer, jag minns att jag nästan blev förlamad. När pappa såg oss log han. Ett leende jag aldrig sett förut.

Han sa till oss att allt var bra, vi var så unga så vi visste ju inte så snabbt att det inte alls var det, det var ren skitsnack.

Han sa till oss att han ville att vi skulle gå ner och fika med han, klart vi gjorde det. Vi satte oss i fiket och pappa beställde 3 kaffe och 4 "damsugare" (fika). Vi undrade varför han åt så mycket och han sa att han var hungrig, vi tänkte bara "ok".

Pappa pratade om att han älskade oss och att han ville träffa oss efter, vi blev glada och sa direkt "JA DET ÄR KLART!".

Efter att vi hade fikat så var pappa tvungen att åka till "sitt" rum där han skulle "vila". Vi frågade läkaren om pappa kommer bli bättre, den idioten, jag vet inte vad jag ska säga, men han svarade "Ja, det är klart", VAD TROR HAN? Klart vi går på det.

Nästan morgon, det var ett helvete, fy fan.

Mamma kom in i rummet med gråt i ögonen, först till mig. Sedan sa hon att pappa, våran pappa hade dött. Han dog klockan 4 på morgonen. Jag kräktes som bara den, fy fan, varför? Varför just våran pappa?

Men när hon gick in till Daniel så vart det ett sådan liv, jag förstår inte, jag vill inte förstå. Jag klarade inte att se min bror så ledsen han som ofta är glad, men inte nu. Jag vill inte minnas det så mycket, han mår så dåligt över det, jag med.

Min älskade bror och jag förlorade just våran pappa!

Vem ska älska oss nu när vi bråkar med mamma?
Vem ska säga godnatt till oss när mamma inte är där?
VEM VEM VEM.

Snälla kan inte gud ge oss tillbaka pappan till två barn, låta dom leva lite av livet med sin ENDA FAR! Snälla!

En sak som gör att jag kan inte kan PRATA om det utan skriva är en sak som får mig att gråta, när som helst.

Det var så att pappa spelade på trav och Daniel skrev ett sms till pappa samma dag som sjukhuset. Han skrev "Hej, pappa. Hoppas du vinner på travet nu så du får mycket pengar, pappa"

Pappa svarade då "Jag behöver inte vinna på trav, jag behöver inga pengar. Jag har redan vunnit högsta skatten och det var ni, mina barn"

Jag finner inga ord, fy fan.

Jag skriver inte dessa ord för att folk ska tycka synd om mig, jag skriver detta för att folk ska förstå, förstå att deras föräldrar är värda mer än att bråka med, mer än att skrika efter pengar. För en dag så finns dom inte där.

Ta vara på dom ni har kvar, bråka inte med dom snälla, dom förtjänar inte det. Tro mig ni vill inte känna er som jag, jag känner mig som en idiot, en fit*a...Jag vet inte vad. Om jag bara inte hade bråkat med han den helgen. Tyvärr gjorde jag det.

Jag vet att andra har förlorat sina föräldrar och jag gråter för dom med, jag beklagar att eran familj inte är hel mer!

Ni som ska se ner på mig nu, snälla gör inte det, ni/vi/jag behöver detta. Att få någon att läsa, att förstå!

Har ni någon släkting som är död? Vad hände om ni vill prata om det?

Läs innan ni kommenterar ni förstår inte annars.

Kram från mig, ta hand om er!

Har du någon släkting som är död?

162 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

135 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar