Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad tog jag på?

Postat av d0kefish den 4 Maj 2011, 14:59
16 kommentarer · 443 träffar
Tja!

Här delar nu jah med mig av en historia som har fått min lilla hjärna att gå varm. Då jag var ca 7-8 år gammal så var jag med min vän Stoffe. Vi bodde hos varsin dagmamma men lekte ofta tillsammans på dagarna.

En varm dag som det var så var man ofta ute och lekte. Lekplatsen/parken var rätt stor och det fanns olika typer av roligheter, t.ex gungor, sand osv. Dagarna var fina, minnena är många.

Genomsköna tider, men det är inte den positiva sidan jag är ute efter, utan det är den skumma gubben. Ofta då vi lekte så stod han och tittade på oss. Han stod ofta vid stängslet, nästan så att han pressade sig mot det. Om vi kom nära brummade han liksom, nästan som att han grymtade.

Allt började en dag iaf, så stod han inte på sitt vanliga ställe, utan han stod vid grinden. När vi sedan skulle springa iväg och leka på asfalten, bara dom lite äldre (coolare) barnen fick leka där, så väste han till oss. Kom hit så ska ni få lite godis.

Mycket ska till innan någon liten unge tackar nej till gratis godis så vi sprang dit direkt. - "Ja har det i fickorna, stoppa in händerna och ta så mycket ni vill" sa han med den lite väsande rösten.

Eftersom Stoffe var snabbare än mig var han framme först, och jag svor lite inombords då jag gissade att han då skulle lyckas få tag på mest godis. Jag kom dock inte långt efter men jag såg på Stoffes ansiktsuttryck att det verkade vara något skumt på gång. Jag stack ner handen, och gubbens byxor saknade liksom fickor.

Så, vad var det som hände? Vi blev utan godis därmed utan lycka. Vad tog vi på?.... och, kan någon lösa gåtan?
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..