Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Longboard, nybörjarhjälp!

Postat av Ordo ab chao den 3 Maj 2011, 20:02
37 kommentarer · 249 träffar
Tjo slakers

Jag har nyligen blivit väldigt sugen på att införskaffa mig en longboard nu här innan sommarn, saken är den att jag aldrig har åkt varken skateboard eller longboard innan och jag har inte den blekaste aning om vad man ska tänka på.

Är 18 år, 191cm, väger ca. 80 (plusminus 2) kg. Har tidigare åkt inlines och snowboard och sådant dylikt.

Så till saken, vad ska man tänka på när man köper en longboard? Har sett att material, längd form, färg osv skiftar en del från bräda till bräda.

Någon sa att man "måste ha en bräda som pallar din vikt" osv.. fatta ingenting då man inte kan se det när man kollar på brädor på t.ex. junkyard där jag förövrigt har hittat en bräda som jag tyckte var fin i formen, har inget emot färgerna och det var ett väldigt överkomligt pris för mig som nybörjare..

Nämligen : http://www.junkyard.se/Product .aspx?ProductId=18328&ProductD etailId=118360

Vet fan inte var jag ska börja kolla :( skulle en sån bräda passa?

sorry för all text och tack på förhand x|

Longboard?

43 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

37 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 37 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..