Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kronisk huvudvärk

Postat av GregerGranGren den 2 Maj 2011, 13:49
6 kommentarer · 306 träffar
Har nu haft kronisk huvudvärk i snart 1 år. Det gör oftast ondast på höger sidan av skallen men ibland runt hela. Det är som ett tryck som gör ont hela tiden men kommer ibland vågor av högre smärta. Om jag gör något fysiskt medans jag har ont i huvudet och stannar börjar hela huvudet dunka hårt och jag ser suddigt och blir yr.

Om jag sover för länge eller för lite får jag ont i huvudet (max ca 8tim, om jag fortsätter sova utan att äta får jag ont i huvudet).
Huvudvärken sitter i oftast hela dagen och alvedon och liknande har knappt någon effekt. Mildare dagar kan migränmedicin hjälpa men om det är en sämre dag hjälper ingenting.

Blir sämre om:
*Sovit för mycket/lite
*Ätit dåligt
*Inte får någon frisk luft
*Fysiska aktiviteter kan starta huvudvärken
*Om jag legat stilla och det känns bra och sedan ställer mig börjar det dunka och jag blir yr.

Även fast jag ofta "uppfyller" kraven för att inte få ont i huvudet får jag det ändå.
Var hos läkaren för några månader sedan och dom sa att det var vanlig spänningshuvudvärk. Vi masserade och det hjälpte lite men inte stor effekt.

Ibland är jag ljuskänslig, men inte regelbundigt.
Har inge synfel så det är inte orsaken.
Var deprimerad ett tag men det börjar känns som om dom känslorna har försvunnit nästan helt. Sökte ingen hjälp mot det och ingen i min närhet visste om det heller då jag tycker det skulle vara svårt att öppna mig om det. Var väldigt skoltrött under depression tiden vilket bidrog ännu mer till att jag mådde dåligt.

Jag vill bli fri från detta problem och undrar om någon har något tips hur det blir bättre eller att bli kvitt problemet för gott.

Bjuder såklart på stavfel och särskrivningar ;)
Föregående tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..