Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Spindelfobi?

Postat av NEEDZMOAR den 29 April 2011, 17:39
5 kommentarer · 165 träffar
Idag när man skulle ta och duscha var det en fet skitsnabb spindel i badkaret, som vanligt så blir jag helt stel och får panik typ och nu drar jag mig som fan för att gå och duscha. Jag är inte rädd för den, vet med mitt logiska tänkande att den kan inte göra mig ett jota såvida jag inte mosar och injectar ett dussin av dom rätt in i ögat typ, men när dom dyker upp i situationer som jag inte anar att stöta på dom i så spelar det ingen roll hur förnuftig jag är, blir helt stel och handlar rent efter instinkt. Det här har gått så långt att varje gång jag ser någon svart prick i bakgrunden eller i ett hörn, så hoppar jag till med en gång, det behöver inte vara en spindel, utan reagerar liknande på alla hastiga oväntade rörelser.

Är det vad man kallar spindelfobi?
Är det någon som känner igen sig i det här beteendet både vid spindlar och vid annat?

ännu en gång: talar alltså inte om att man är rädd för dom, utan är mer undermedvetandet som "tar över".

Diskutera ovanstående :)

Fråga: Varför har man spindlar och reptiler som husdjur? Går ju inte direkt att ta ut sin tarantella ur terrariet och tjela med den.
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..