Jag har just snackat med min fru om att få åka på denna match och hon har gett min grönt ljus. Snacka om glad jag blir och snacka om roligt det ska bli imorgon.
Vad förväntar ni er av matchen? Jag tror att det kommer att vara MASSOR med poliser för att skydda syrianerna. Troligen så kommer syrianerna inte att våga kaxa sig det minsta lilla utan kommer sitta tysta på sin läktare i hopp om att matchen ska ta slut. Det kommer att krävas mycket provokationer ifrån vår sida för att kunna få igång lite "rock n roll".
Troligen kommer vi inte att kunna få syrianerna att ställa upp utan om det ska bli action så kommer vi troligen att få bryta poliskedjan och genomföra rusningar.
Om AIK förlorar så tror jag att helvettet bryter loss. Då blir det troligen upplopp och regelrätta gatustrider mellan de olika sidorna.
Vad tror ni om matchen? Själv tar jag med mig tandskydd och boxningslindor till händerna. Ni får säga vad ni vill men jag hoppas verkligen att det blir bråk och stökigheter.
På Sverigescenen står det följande "att det var rörigt i Södertälje när Bajen spelade premiärmatch i Superettan mot Assyriska (110411). Lokalbefolkningen attackerades och deras affärer slogs sönder." Jag tror att AIK:arna tar sitt ansvar och visar att vi kan slå sönder dubbelt så många affärer som hammarbyarna gjorde.
och istället för "varför sjunger inte ni" ska vi skrika "varför har ni inget land"
Skaffa plåtar till matchen idag, så blir att åka ut till kebabland imorn!
Skrivet med min iPhone
Syrianerna kommer kasta sten.
AIK vinner med 2-0. Bangura och Bangura gör mål.
http://www.youtube.com/watch?v =BoIL6oNxMRo
Dom har helt sjukt stor respekt för dom, så jag tror inte det kommer bli nå större kaos, kommer vara lite smågnaffs men inget slagsmål där folk blir skadade för livet.
Matchen kommer sluta i 4-1 till AIK, och AIK;arna kommer göra allt för att trycka ner deras ursprung.
" Andra sidan kan ni svenska" osv.
Kommer bli galet tryck från AIKs sida hoppas jag, och jag kommer själv stå där och skrika.
Och #4, ganska dålig idé imo.
Fint. Bra tänkt. AIKs lag är ju bara svenskar. AIKs fans är ju bara svenskar. Eller?
Är detta du?
http://www.youtube.com/watch?v =D0o2unmphrQ
Tänkte dra ner dit imorrn men icke blir det så.....
älska gnaget
ni kommer bli skjutna
#24 Du som syrian borde nog akta dig för att stå i AIK-klacken... OM du skulle göra det och någon frågar dig om härkomst så säg för guds skull att du är muslim eller något, för din egen skull altså. Idag kommer svenskarna att agera som vi borde ha gjort för länge sen.
Skrivet med min Android-mobil
Det blir massa böter + matcher utan publik.
Säkerhetsvallen i södertälje är en mycket bra arena för högriskmatcher. SvFF avgå!
Det är inte första gången något sånt här händer med klubben AIK inblandat, sen om det är samma människor hela tiden skiter jag fullständigt i.
Sen att du skyller på säkerhetsvallen är ju bara ännu mer pinsamt. det ska inte ens behövas ha någon jävla säkerhet på en fotbollsmatch. Om folk bara kunde gå dit för att kolla fotbollen istället för att bete sig som svin så.
Om du ser vad #0 har skrivit så verkar det spegla vad AIK-fans i allmänhet står för, det handlar mer om "AIK vs polisen" än vad det handlar om fotbollen.
Jag försöker att inte dra alla över en kam, men det är fan svårt att inte göra det.
Det händer inte bara i AIK heller, skärp dig.
Fotboll är kärlek och hat. Utan hat finns det ingen äkta kärlek.
Sen orkar jag inte läsa allt annat du skrev.
#63, jag kan säga som så att jag har stått i klacken många gånger på allsvenska matcher, men jag gillar att kolla på fotbollen, därför går jag och kollar på matcherna.
Det är inte många som gör det i klackarna nu för tiden kan jag säga, de flesta är så fulla att de knappt kan stå, och står och skriker en jävla massa skit hela tiden. JAG förstår inte att de kan tycka att det är kul, men det gör dom ju tydligen.
Och jag går hellre och kollar med lillsyrran och äter popcorn än beter mig som de här AIK-fansen gör, det ska du ha jävligt klart för dig.
"In från sittplatspubliken från syrianska sektionen"
jävla aftonbladet skitblaska som sitter och skyller allt på stora AIK och alla idioter här som inte vet vad ni snackar om, ni sitter hemma och käkar korv och läser på aftonbladet och tror ni vet exakt vad som hänt för i helvete.
raaaaaaaaaaaaaaaaaa ge
mörda en syrian tjalallalalllala
sen så hur fan ska AIK klacken kasta en banger hela denna väg:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/ image/12931075/787/normal/5326 d8a29bc81/2.jpg
och träffa den där i orange dräkt.. det är ju mycket svårare än att kasta denna väg:
http://cdnstatic.expressen.se/ polopoly/bilder/2011/04/25/1.2 414634TS1303743410341_defaultI mage.jpg
Sen så håller domarn för höger öra (där långsidan är)
det ryker på syrianskas läktare
Dvs: Att någon från AIK's klack skulle kasta sååå långt med en sån precision är fan otroligt, kasta hela den vägen och träffa precis vid örat.. nä.
Syrianska har närmare och alla bevis tyder på att dom kastade in så smutskasta inte gnaget när ni inte ens vet vad ni snackar om!
då kan vi börja med att mörda våran kära Gabriel Özkan med syrianskt ursprung, eller vad tycker du?
sjunger du mörda ett djurgårdsbarn tänker du bokstavligt mörda ett djurgårdsbarn? nää precis så
sjöngs ett jävla par gånger idag
Det är fan sandlådenivå på folk som står i klacken, hur jävla töntiga är dom inte.
aaawwwww killarna ska stå o skrika fula ord, så manligt och så tuffa dom är, det är så coolt att stå där med människor som inte vet ett skit om fotboll, utan bara visar hur grabbigt och djuriskt idiotiska dom är..
Snälla gör fotbollen en tjänst, håll käften och titta på matchen.
och hur tråkig är du som vill ha folk som sitter ner och håller käften på fotboll.
Förstör vår läktarkultur som vi byggt upp i flera år.
Men man behöver inte hoppa som en galning, veva runt och säga massa fula ord om allt och alla, detta är män/killar/pojkar som aldrig växer upp.
Kolla i England där sitter publiken ner precis bredvid planen utan problem..
Dock så finns ju deras klack kvar men jag hade gärna sett en match utan den. Om inte annat så är Englands supportar mycket mer sångvänliga och stödjer hellre sitt lag än att trycka ner det andra.
Om inte annat tycker du att VM 2010 var kul att titta på, en jävla bisvärm varje match?
Och nej jag tyckte inte att vm 2010 var kul att titta på men vafan vuvuzela (?) är inte supporterkultur, det hör inte hemma på svenska läktare.
jag snackar sånger, passion för laget, tifon, bengaler, hoppa osv.
England sjunger ibland men det ser fan inte kul ut när hela arenan sitter ner och klappar händerna ibland..
Ståplatsreducering? Nej tack!
Död åt alla popcornfans med partyhattar som tror att fotboll är någon jävla folkfest där alla är "kompisar".
http://si04.files.wordpress.co m/2011/04/img_8816-copy.jpg
Men sanningen är ju att passionen för laget är bara en anledning till att samlas, supa och "titta" på fotboll, nej dom tittar inte för dom är mer upptagna med vad den andra klacken säger åt dom.
Det är en dålig anledning till att dricka helt enkelt och stå och förolämpa andra.
Sittplats åt alla, ja tack!
Väx upp för fan.
Det spelar ingen roll vad du med din vuvuzela och popcorn säger för det sista jag skulle göra är att ta åt mig av en kille på fragbite.
Så när två tycker olika så löses det helt enkelt med våld?
-Bensinen är för dyr, ska nog gå o slå ner nån högt uppsatt där.
-Betala räkningar pfff, stryk ska dom ha..
-Gå på fotboll där några tycker att korven smakar skit, stryk ska dom ha.
- gå på fotboll där en person tycker si medans den andra tycker så, våld löser det.
Räcker detta för att du ska växa upp och använda det som finns innanför pannbenet?
Sen så om det inte ens är en AIKare som kastat in den så..
Han håller för vänster öra.
#82 Ja, i min värld så löser vål ganska mycket.
En kille på fragbite tycker jag har fel åsikter, vad ska jag göra, gå och gråta blod?
Har alla här fått sin fakta från.. aftonbladet?
Skriv inte detta på ditt CV bara, hört att våldsamma människor inte är så eftertraktade på arbetsmarknaden :P
Precis som dessa herrar säger http://www.youtube.com/watch?v =cMyavt6Ntn8
Np, bara gillar att rätta folk ibland :)