Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

RAW-bilder?

Postat av Negus den 11 April 2011, 14:17
6 kommentarer · 238 träffar
Jo tjena! Hej.

Det är som så att jag var nere och fotade lite igår på SD's marsch från Götaplatsen till Kungsportsplatsen i Göteborg. Som vissa vet blev det ju ganska vålsamt och jag måste säga att jag fick ett par riktigt grymma bilder.

Jag fotade i RAW för jag tänkte att det är gosigare om man vill redigera lite i Photoshop efteråt. Jag har en stationär PC och en bärbar mac vilka båda har photoshop. Dum som jag är laddar jag först in bilderna på PC:n, och glömmer att avmarkera "Remove from device after importing" eller vad nu skiten heter. När jag märker att jag tagit bort bilderna från kameran blir jag ganska förbannad. Men jag tänker ändå att jag kan skicka över dem på ett eller annat sätt.

MEN! Sedan märkte jag att jag inte kunde öppna RAW-filerna i min PC av någon anledning? (.CR2-format alltså)
Jag kan inte öppna en enda bild.

Så det jag behöver hjälp med ärrrr: Hur kan jag göra för att bilderna inte ska gå förlorade? Jag har dem på datorn men kan inte öppna dem..de har inte ens något filnamn. Finns det något program jag kan ladda ner för att öppna dem? Kan jag konvertera dem till .jpg?

Är ganska kass på detta som ni märker. Hjälp mig!

Tack.
Föregående tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..