1
Värt det eller inte?
Postat av Blastox den 9 April 2011, 20:05
19 kommentarer · 127 träffar
Tjena, för runt 3 veckor sen så vägrade min 4år gamla bärbara dator att startas så jag bestämde mig då att köra en systemåterställning men har dessvärre inte WinXP home skivan, efter lite letande så hittade jag en liten butik som fortfarande hade kvar en OEM skiva för 799kr.
Funderar på om det är värt att punda ut 800kr på en ny skiva, har hört att bärbara datorer har en livslängd på cirka 5år, dvs att jag kanske skulle bränna upp 800kr på nåt som jag skulle kunna spendera på annat, t.ex handpenning på nya speldatorn.
Vad tycker ni FBers? Köpa Eller inte?
PS: Tänkte låna en CD och försöka reparera men då jag är osäker på ifall datorn kommer fråga efter licens nyckeln så vill jag inte utsätta mig för mer krångel..
Tack på förhand :)
Funderar på om det är värt att punda ut 800kr på en ny skiva, har hört att bärbara datorer har en livslängd på cirka 5år, dvs att jag kanske skulle bränna upp 800kr på nåt som jag skulle kunna spendera på annat, t.ex handpenning på nya speldatorn.
Vad tycker ni FBers? Köpa Eller inte?
PS: Tänkte låna en CD och försöka reparera men då jag är osäker på ifall datorn kommer fråga efter licens nyckeln så vill jag inte utsätta mig för mer krångel..
Tack på förhand :)
Köpa WinXP Home för 800kr?
43 personer har röstat