sammanfattning projektrapport
hejsan,
hade precis tänkt att skicka in mitt projektarbete, men skulle först vilja veta vad ni tycker om min sammanfattning för den känns inte rätt på något sätt :/
Att utforma ett projekt är aldrig lätt, det är våran projektrapport ett praktexempel på. Vår allra första idé att göra en iPhone applikation gick i kras då vi inte kunde få tag på en Macintosh, vilket programeringsprogrammen för skapning av iPhone apps kräver. Efter flera spekulationer kring problemet så kom vi på ett enkelt sätt att avancera, utan att kasta bort tidigare planering. Vi bytte helt enkelt bara programeringsplatform, nämligen till Android. En smart lösning, som senare visades vara allt för avancerad för att kunna progredieras pga. Okänd Javastruktur och xml.
Drömmen om att göra en mobil applikation var nu bakom oss, men en ny era kom att vänta. Med hjälp av ren Javakod, så var det nu dags att utvidga våra gränser med att programmera ett så kallat highscore spel, ett spel där precis som det låter går ut på att skrapa ihop så många poäng som möjligt.Ett projekt som till en början såg ut att bli en riktig besvikelse började nu att ljusna upp. Med hjälp av Java och object orienterad programmering så fick vi tillslut ihop ett slutresultat, ett spel där du styr en karaktär för att sedan skrapa ihop så mycket poäng som möjligt genom att döda så många zombies du kan, innan dem dödar dig. Till beredskap finns en mängd olika vapen vars syfte att underlätta ditt dödande av blodtörstiga zombies. Trots omständigheterna så lyckades vi alltså få ut ett underhållande och något beroendeframkallande spel.
Hade varit väldigt tacksam om någon erfaren hade kunnat ta sig tiden och läsa igenom.
till frågan:
Går just nu elprogram på gymnasium.
För att räkna ut så använd ohm lag sen så tar du watt * kr för pris per timme tror jag
Absolut, jag bytte nyligen till elpogram från fordon men är ganska insatt inom el ändå så så jag gör ett försök att utföra uträkningen åt dig.
0,9kr * 100kv*12(månader)=
~ 3600kwh
(3600*4)/24,7=~1370kr/år
skulle inte lita på #7 är ganska säker på att mitt svar är korrekt
0.400kwx4x365dygnx0.9kr/kw= 4h per dag
Observera att jag räknar med 400w vilket är realistiskt att en dator drar.
#11 Problemet är att de som kommenterat troligen inte har alla pinnar i staketet och är helt ute och cyklar.