Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Rage Against FI

Postat av Xio den 7 April 2011, 03:01
4 kommentarer · 214 träffar
God morgon alla.

Fick en fråga av en feminist igår om ifall jag vill ha ett ännu mer jämnställt Sverige, alltså t ex att kvinnor ska tjäna lika mycket som män när de har samma arbete.

Jag resonerar såhär. Ja, självklart ska ingångslönen vara samma men en person med mer erfarenhet, en person som är bättre på arbetet ska tjäna mer än en person som är sämre. Detta oavsett kön, ålder eller vilken planet du kommer ifån.

Ett exempel är att för ett tag sen hade jag ett rätt tungt arbete vilket innebar att jag skulle slipa rost på olika bildelar t ex dörrar. Eftersom hon tyckte att de var tunga vilken även jag tyckte för den delen, så sket hon i det. Hon fick istället stå och vänta medanjag bar fram och tillbaka, vilket var otroligt jobbigt. Jobbar hon inte ska hon inte heller tjäna lika mycket som jag och är förövrigt inte heller de jämnställt eftersom hon slipper jobba.

Så vad tycker ni?
Jämnställt eller inte jämnställt?
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..