Tjenare Fragbite!
Tänkte uppgradera min gamla pärla med ett nytt grafikkort eftersom det är min flaskhals...
Sitter på nuvarande spec:
CPU: Intel Q6600 2.4ghz @ 3.0
Ram: 4x1gb 1066mhz
Strömförsörjning: 650w
Moderkort: Asus P5E (skriver från jobbet så kan inte alla specs i huvudet)
Nuvarande grafikkort: NVIDIA geforce 8800gts 512mb
HDD: random hårddisk, (7200 snurrar i minuten)
Chassi: antec ninehundred (och ja du gissade rätt, det är en gammal gamer i30 från komplett med 3 år på nacken)
Så nu skulle jag vilja köpa ett nytt grafikkort som håller ett tag till..
Så har ni några tips (eller frågor) skriv gärna i tråden Ang. det.
Annat som inte rör ämnet kan ni hålla inne.
Disk: värt att uppgradera datorn jag har för nuvarande?
Tack på förhand, eran i-netkändis keff.
Om du tycker att den är dålig så måste du väll uppdatera men man kan ju få bra datorer för billig peng nu som presterar så om du har 6k elle nå så har du en grim dator :)
#3 WOOOOOT? Om han köper ett graffe för 2.5k troru inte att hans komponenter som är 3 år OLD kmr flaskhalsa då så skulle nog satsa på en ny dator ist för att köpa ett graffe för 2.5k haha
#2 w00t?
Köp dig ett MSI Radeon HD 6950 Twin Frozr III Power Edition bra kort för 2.5~ ca
Skrivet med min Android-mobil
Du vet förklara för honom efter som du verkar veta.
Vad är det som kommer att flaska? Varför kommer något att flaska?
Förstår dig inte riktigt. Bara för att min radio är 3 år gammal så fungerar inte mina ny inköpta hörlurar till den? BARA FÖR ATT RADION ÄR 3år gammal.
Du har inte förklarat dina argument om flaska så bevisa din feta kunskap nu.
#6, budget har jag ingen, men ja det är ju rätt onödigt att köpa ett för bra grafikkort som ändå inte får ut full prestanda ..
Ram: 4x1gb 1066mhz (Duger till allt som är ute på marknaden just nu inom spelväg: Det är trotts allt 4gb kunde körts i 1600 men what ever lixom...)
Strömförsörjning: 650w (650w är nog för att dra runt 2st grafikkort och 2-3st HDD's i #0's dator om inte gkorten är mycket energislukande.)
Moderkort: Asus P5E (skriver från jobbet så kan inte alla specs i huvudet) (Så länge ditt kort har PCI-E 16x spelar det inte så stor roll. Med tanke på att din dator endast är 3år så har den PCI-E garanterat om den var topnotch under tiden du köpte den)
Nuvarande grafikkort: NVIDIA geforce 8800gts 512mb (Spelar ingen roll för detta åker upp på vinden/kastas eller används till något hobby bygge senare)
Ditt chassi har plats för ett 6950 om du inte har onödigt mycket hårdvara vid pci-e platsen så som extra sata anslutningar ett fett ljudkort eller något annat expansions kort.)
Bara för att #0 ska förstå vad jag menar när jag säger att kosi inte vet bättre...
Allt hänger mer eller mindre på vad du har för budget. Kortet jag berättade om i #3 är ett självklart val om du har 2.5~ att lägga ut.
Själv köpte jag ett 5870 för 3k för ca halvåret sedan och är inte mer än nöjd.
När prestandan börjar svaka lite kan du köpa ett till och köra crossfire. Lär dröja ett bra tag.... Då detta kort är ett av dom bättre på marknaden. När detta väl händer så har priset säkert gått ner till 1.5~.
Du kommer då klara alla framtidens spel ett bra tag framöver och tror absolut inte du kommer ångra dig.
Men som sagt bara din budget som tillåter. Hade jag haft pengarna hade jag redan idag köpt 2x 6950 :P
Hörde om en kille som fick upp den i 4 med vattenkylning om du nu har tillgång till de ;D