Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

mp_footsteps 1 (?)

Postat av swenson den 31 Mars 2011, 16:38
13 kommentarer · 114 träffar
Hej fragbite!

Nu är det så att Jag, Min mamma & min lillebror har flyttat till katrineholm, Vilket ligger 2h med bil ifrån vårat förra hus. Rätt långt enligt mig. Vi bor i ett radhus med 5 hus i själva raden.
Det bor 3st i "husraden" ink oss. Och dom som bor dära bor på kanterna alltså;
[G1][ ][VI][ ][G2] G;en står alltså för Grannarna, Och VI för min mamma, jag och min bror

Vi passar granne1:s hund, Bulten under tiden det hära händer.
Nu är det så att jag och min mamma satt uppe härom kvällen och pratade lite, klockan var runt 01;15. Då vi helt plötsligt hörde fotsteg. Över oss?!
kan tillägga att vi har en vind, En personlig vind som endast vi kan gå in i. Men iallafall så vart jag och min mamma rätt oroliga (min lillebror är 7år och hade gått och lagt sig. ) och bara satt dära. Ingen av oss visste vad vi skulle göra, Allt vart bara helt tyst, Förrutom stepsen. Men sen sa mamma att det kan ju lika gärna vara att grannen gick på golvet, Eller hur?
Men min mamma har blivit rätt tajt med grannen då han hjälpte oss att flytta inn, Fixa inet osv. Så kom hon på att dom
hade checkat in på hotell och inte skulle komma hem förren på söndag, det var ju därför vi hade passat deras hund?! det hära var på en fredag. Och efter ca 5min så var fotstegen tysta. Och vi började snacka igen, Om allt. Inte att vi fastnade för fotstegen, Utan vi fortsatte och prata osv.
Så började det bli sent, runt 02:15. Så vi bestämde oss för att gå och lägga oss. Natten gick och jag låg och tänkte på fotstegen, då jag sedan bestämde mig för att gå på toa. Var extremt kissnödig. När jag kom ut från toaletten och skulle gå och sova igen, Så knakar det utan någon andledning, det var precis när jag kom ut från toaletten, jag hade inte ens hunnit röra golvet! och det fortsatte att knaka, Men det var inte jämna steg. Det var som att dom var; knakknak knak knak knakknak, Vet inte riktigt hur jag ska förklara.. Det var som dubbelsteps på cs, när två spelare springer bredvid varandra fast i otakt. Och jag vart riktigt rädd den hära gången, och jag som är rätt nojig av mig bestämde mig för att skynda mig till sängen och bara försöka sova. När jag väl har kommit till sängen så fortsätter fotstegen, Fortfarande i samma rytm..
Jag drar på mig hörlurarna och musik för att slippa knaket.
Efter ett tag så somnar jag, och vaknar av att min lillebror frågar om han får spela på mitt ps3. Jag startar det åt honom och går och hämtar juice. Så frågar jag vart mamma var, och han svarar att hon ligger och sover. Klockan är nu runt 11;00 så jag går och väcker henne.. När hon väl har vaknat så frågar jag om hon hade hört något av dom dära fotstegen som vi hörde dagen innan. Och det hade hon.. Hon hade tydligen sovit väldigt dåligt pga det. Och hört det flera gånger.. Vi tror inte att det är hunden som knallar runt. Eftersom att det är en rätt gammal stor hund som oftast bara ligger och latar sig. Så frågade hon om jag hade hört något, Så jag berättade allt som hade hänt och hon beskrev fotstegen i ungefär samma rytm som var i dem jag beskrev.
Hon började bli lite orolig.. Och så som hon är så började hon ju dra massa teorier om att det kanske var någon som hade blivit inlåst på våran vind osv.. Då började man ju bli enu nojigare om vad det var som lät..
Och nu sitter jag och tänker på vad som kan ha hänt.. Eller vad det var som lät rättare sagt.. Kan det vara Granne2 som låter så? mitt i natten, i en konstig rytm.
Vi vet inte riktigt.. Men undrar fortfarande vad det kan vara. Just nu är jag hos min pappa. Som bor 2h från min mamma.
Och jag tänker fortfarande på det hära och vill veta vad det kan vara för något.. Dock är det inte förens på påsklovet jag ska tillbaka dit.. Pratade med henne imorse och hon sa att hon hade hört detta ljud inatt också. Är lite orolig för att det ska hända något.. Fast man kanske inte behöver vara det

Vad tror ni att det är som låter? kan det vara grannen? eller är det någon där uppe?
Föregående tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..