Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorkunniga, Formatera Laptop Mini

Postat av nonpareil den 30 Mars 2011, 16:19
1 kommentarer · 231 träffar
Tja FB!
Försöker formatera om min Compaq Mini CQ10. Det är så att denna laptop har ej någon cd/dvd spelare, så det är lite svårare och formatera sådana. Jag har lyckats att fixa en boot device i bios som bootar genom USB och där har jag Windows XP installerat och allt. Nu kommer problemet:
När jag startar datorn med USB minnet inne, så står det: "Det gick inte att starta windows eftersom följande filer saknas eller är skadade.
/s ystem32/hal.dll
Insallea en kopia av filen ovanför på nytt."

När jag startar utan USB minnet står det: "Det gick inte att starta Windows pga ett fel i programvaran.
Rapportera felet som:
Inläsningsprogram behöver DLL för kernel. Kontakta din supportperson och rapportera felet".

uuhm, what to do liksom?
Har läst sjukt mycket på nätet både på svenska och engelska. Jag hade lyckats fixa problemet genom att formatera om datorn om jag hade en cd/dvd spelare med en Windows XP cdskiva, men nu är det inte så, utan jag har ingen som jag skrev där uppe.
Någon som vet hur man gör, eller haft problemet?

Ha det :)
Föregående tråd
Nästa tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..