1
Hur upptäckte homo sapiens graviditeten?
Postat av jompa_cs_cola den 5 September 2010, 03:42
4 kommentarer · 164 träffar
En sak jag satt och tänkte med lite humor i bakhuvudet är hur egentligen människor upptäckte sexet och sedan graviditeten. Hur tror ni det kan ha sett ut för flera tiotusentals år sedan egentligen, när människor knappt visste någonting? En del kanske visste mer än andra, men det var ju inte direkt så att det fanns internet, TV eller telefon, det kunde ju inte ha spridit sig sådär jättebra på ett sånt sätt.
Iofs så har ju människor nyfikenheten i sig, känner "könslukten" av andra människor och går då igång på detta, tända till därnere och kanske så småningom upptäckte in och ut sexet. Kan det ha varit mycket homosexuellt iförsig gående vid denna tid tro?
"Efter många om och män, praktiska försök och iakttagelser har jag nu upptäckt graviditeten."
- Isaac Newton
Iofs så har ju människor nyfikenheten i sig, känner "könslukten" av andra människor och går då igång på detta, tända till därnere och kanske så småningom upptäckte in och ut sexet. Kan det ha varit mycket homosexuellt iförsig gående vid denna tid tro?
"Efter många om och män, praktiska försök och iakttagelser har jag nu upptäckt graviditeten."
- Isaac Newton