1
Det var det värsta..
Postat av r0g den 27 December 2009, 21:04
42 kommentarer · 357 träffar
Tja fragbite!
Hoppas alla är glada? käkar julmat och chillar med presenterna osv..!
Trevligt! Så är dock INTE fallet här. Är så sjukt förbannad och ska förklara varför:
Fick GTA IV i julklapp, vart ofc f1 glad eftersom jag önskat mig det osv osv. Tänkte att " fan va chill , blire gamea det ikväll då.." Men ack så fel jag hade!
Problemen började redan när jag satte i installations DvD'n ( tror det måste vara rekord i snabbaste failet ever? ) och skulle få upp installtionen. Vad får jag se om inte detta ? :
http://i46.tinypic.com/2ebxtow .jpg
Något oklar?
Notera, detta är en riktig installations Dvd, köpt i en svensk spelbutik, dvs inget jag laddat ner från någon asiatisk torrentsida ( vilket man kan tro efter att ha sett bilden )
Något confused tryckte jag på , erhm, den första tomma rutan. Efter en väntestund startades " take two interactive setup"
Följde installations guiden och kom fram till där det står att jag ska signa ett windows live account!
Redan där var jag nära på att brista, därför jag hatar att ha 48 000 olika accounts överallt! räcker med en fucking e-post adress tycker jag!
HURSOMHELST så skapade jag mig ett fucking windows live account games for windows bullshit. Och vad kommer efter att ha suttit och skapat mig ett äckligt cp konto om inte:
CREATE A ROCKSTAR GAMES SOCIAL CLUB ACCOUNT NOW!
Lackade ur som sataN! Efter en kort nerd-rage så ska beslutar jag mig för att skapa YTTERLIGARE ETT KONTO, för att jag vill spela skiten.
KLICKAR mig vidare igenom installations guiden tills jag kommer till en ruta där det står:
Select the installation that suites you:
Typical
Custom
.
Eftersom jag är profs1 leet haxor så väljer jag självklart Custom installation!
custom = " select wich program features you want installed. Recommended for advanced users "
Detta , mina herrar , är GTA IV:s custom installation! :D
http://i47.tinypic.com/293g2hh .jpg
Som ni ser, är detta endast för ADVANCED USERS, då det finns väldigt många olika val att göra vid custom installation....
. . .
Efter att ha valt vilka komponenter jag vill installera -.-
så inser jag att min hårddisk är full! :o
Men detta bör ej vara några problem, då jag har ytterligare en intern hdd på 500gb som står tom. Beslutar mig för att installera skiten dära!
Får upp detta trevliga medelande ( pallade inte ta screenshot denna gång )
E: total free diskspace: 0
E: Required Diskspace: 0
jaha....???????
Trycker på "nexT" och får upp error message: " there is not enough free diskspace on \\\\E:\ 2;\\ "
Jag trycker då besviket på " ok " knappen. Förvånad blir jag dock, när installationen fortsätter.
Efter att ha väntat olidligt länge(dryga 20 minuter -.-) med den efterblivet sega instaltionsrutan uppe, får jag fram message: "lnsert disc 2 that contains setup files "
Matar in näst skiva, och följs av " GTVA IV Installation svarar inte "..
Börjar om igen -.-
Efter att ha gått igenom allt detta dryga skit igen så kommer jag till " insert cd 1 " vilket jag gör och sedan " insert cd 2 " och återigen " insert cd 1 " . Verkar rätt så retarderat att jag behöver byta fler än 1 gg/r men men..
Efter detta kommer jag till " Release date check "
lol'd
Taketwo och rockstars e så pass horiga på att ingen ska tanka deras spel antar jag.
Efter detta är installation klart och jag trycker " finish" !
Äntligen ska jag få lira!!
( trodde jag )
Efter att ha kickat på " finish" så börjar min cd läsare låta konstigt ( Det har den aldrig tidigare gjort )
som om den arbetar men inte ett piss händer.
Går därför in i installations mappen och försöker starta spelet därifrån, efter som inte ett piss händer via skivan.
Inte ett skit händer nu heller när jag kör .exe filen.
Känner hur en våg av nerdrage är påväg. DÅ , plötsligt, cirkus en minut efter att jag klickat på .exe skiten så kommer en ruta upp på skärmen, där följande står :
This software most be authenticated blablabla "
skriver in min CD - key och får fram att den fungerar :O och att jag ska trycka " start " för att starta spelet.
Trycker start.
Väntar.
Väntar..
Väntar ...
rocktard gay socialclub startas. CD läsaren låter konstigare än någonsin.
Loggar in på rocktards bög club med mitt skapade account -.-
. Trycker "play "
väntar..................... .............................. ...
inte ett skit verkar hända?
1 minut har passerat....
....
Sega jävla skit.
Startar det återigen.
" Fel CD / DVD Skiva i läsaren!
sätt i orginal cD/DVD skivan " GTA IV " .
DEN SITTER JU I FÖ HELVETE!! >;@
::::RETRY::::::
...
inte ett ASda skit händer , får inte ens upp error message om skivan längre..
Försöker starta spelet via social club launcher ett antal ggr utan att lyckas.
Flippar ur totalt och slår sönder diverse inredning i mitt rum -_-
Detta är verkligen påfrestande, inser redan nu att hur detta än slutar så var det så fan heller "värt" att ens försöka installera detta spel. Detta är ren jävla BULLSHIT!
Fel cd skiten kommer upp igen.
Datorn laggar sönder...
Morsan kommer in och säger åt mig att hålla käften då jag skrikit diverse otrevliga ord i min frustration.
Försöker förjäves starta aktivitetshanteraren, men ist för att den skiten ska fungera så får jag flera st nere i windows baren ( dåligt förklarat, se bild )
http://i50.tinypic.com/muu686. jpg
Lackar nu ur något så in i helvete!
Trycker ur skivan och in me skiten igen ( brutalt )
får fram cp text " Vänligen använd originalskivan och ej någon backup kopia "
AAAAAAAAAA
FFS DET ÄR FKN ORGIRNASLASDASDASA
Börjar ärligt talat undra om det inte var någon scam - virus skiva jag fått. Hela min dator är fucked up efter försöket att installera detta inavlade horspel.
Ingenting fungerar nu, varken bög social club skiten lr gta Iv.
Har nu beslutat mig att viga mitt liv åt att hämnas på taketwo / rockstar games. Kommer ge mig ut på ett rampage som inte kommer sluta föräns varenda anställd på de båda företagen är slaktad.
Har nu efter X - antal försök att installera GTA IV flippat ur totalt, seriöst, aldrig blivit så här förbannad i hela mitt liv.
För övrigt vill jag önska alla en god fortsättning , FÖRUTOM de som jobbar / jobbat med följande : Rockstar Games, Take Two interactive, Windows Live. Må de sistnämnda ruttna till döds i aids, cancer och allt annat tänkbard.
FUCK!
Hoppas alla är glada? käkar julmat och chillar med presenterna osv..!
Trevligt! Så är dock INTE fallet här. Är så sjukt förbannad och ska förklara varför:
Fick GTA IV i julklapp, vart ofc f1 glad eftersom jag önskat mig det osv osv. Tänkte att " fan va chill , blire gamea det ikväll då.." Men ack så fel jag hade!
Problemen började redan när jag satte i installations DvD'n ( tror det måste vara rekord i snabbaste failet ever? ) och skulle få upp installtionen. Vad får jag se om inte detta ? :
http://i46.tinypic.com/2ebxtow .jpg
Något oklar?
Notera, detta är en riktig installations Dvd, köpt i en svensk spelbutik, dvs inget jag laddat ner från någon asiatisk torrentsida ( vilket man kan tro efter att ha sett bilden )
Något confused tryckte jag på , erhm, den första tomma rutan. Efter en väntestund startades " take two interactive setup"
Följde installations guiden och kom fram till där det står att jag ska signa ett windows live account!
Redan där var jag nära på att brista, därför jag hatar att ha 48 000 olika accounts överallt! räcker med en fucking e-post adress tycker jag!
HURSOMHELST så skapade jag mig ett fucking windows live account games for windows bullshit. Och vad kommer efter att ha suttit och skapat mig ett äckligt cp konto om inte:
CREATE A ROCKSTAR GAMES SOCIAL CLUB ACCOUNT NOW!
Lackade ur som sataN! Efter en kort nerd-rage så ska beslutar jag mig för att skapa YTTERLIGARE ETT KONTO, för att jag vill spela skiten.
KLICKAR mig vidare igenom installations guiden tills jag kommer till en ruta där det står:
Select the installation that suites you:
Typical
Custom
.
Eftersom jag är profs1 leet haxor så väljer jag självklart Custom installation!
custom = " select wich program features you want installed. Recommended for advanced users "
Detta , mina herrar , är GTA IV:s custom installation! :D
http://i47.tinypic.com/293g2hh .jpg
Som ni ser, är detta endast för ADVANCED USERS, då det finns väldigt många olika val att göra vid custom installation....
. . .
Efter att ha valt vilka komponenter jag vill installera -.-
så inser jag att min hårddisk är full! :o
Men detta bör ej vara några problem, då jag har ytterligare en intern hdd på 500gb som står tom. Beslutar mig för att installera skiten dära!
Får upp detta trevliga medelande ( pallade inte ta screenshot denna gång )
E: total free diskspace: 0
E: Required Diskspace: 0
jaha....???????
Trycker på "nexT" och får upp error message: " there is not enough free diskspace on \\\\E:\ 2;\\ "
Jag trycker då besviket på " ok " knappen. Förvånad blir jag dock, när installationen fortsätter.
Efter att ha väntat olidligt länge(dryga 20 minuter -.-) med den efterblivet sega instaltionsrutan uppe, får jag fram message: "lnsert disc 2 that contains setup files "
Matar in näst skiva, och följs av " GTVA IV Installation svarar inte "..
Börjar om igen -.-
Efter att ha gått igenom allt detta dryga skit igen så kommer jag till " insert cd 1 " vilket jag gör och sedan " insert cd 2 " och återigen " insert cd 1 " . Verkar rätt så retarderat att jag behöver byta fler än 1 gg/r men men..
Efter detta kommer jag till " Release date check "
lol'd
Taketwo och rockstars e så pass horiga på att ingen ska tanka deras spel antar jag.
Efter detta är installation klart och jag trycker " finish" !
Äntligen ska jag få lira!!
( trodde jag )
Efter att ha kickat på " finish" så börjar min cd läsare låta konstigt ( Det har den aldrig tidigare gjort )
som om den arbetar men inte ett piss händer.
Går därför in i installations mappen och försöker starta spelet därifrån, efter som inte ett piss händer via skivan.
Inte ett skit händer nu heller när jag kör .exe filen.
Känner hur en våg av nerdrage är påväg. DÅ , plötsligt, cirkus en minut efter att jag klickat på .exe skiten så kommer en ruta upp på skärmen, där följande står :
This software most be authenticated blablabla "
skriver in min CD - key och får fram att den fungerar :O och att jag ska trycka " start " för att starta spelet.
Trycker start.
Väntar.
Väntar..
Väntar ...
rocktard gay socialclub startas. CD läsaren låter konstigare än någonsin.
Loggar in på rocktards bög club med mitt skapade account -.-
. Trycker "play "
väntar..................... .............................. ...
inte ett skit verkar hända?
1 minut har passerat....
....
Sega jävla skit.
Startar det återigen.
" Fel CD / DVD Skiva i läsaren!
sätt i orginal cD/DVD skivan " GTA IV " .
DEN SITTER JU I FÖ HELVETE!! >;@
::::RETRY::::::
...
inte ett ASda skit händer , får inte ens upp error message om skivan längre..
Försöker starta spelet via social club launcher ett antal ggr utan att lyckas.
Flippar ur totalt och slår sönder diverse inredning i mitt rum -_-
Detta är verkligen påfrestande, inser redan nu att hur detta än slutar så var det så fan heller "värt" att ens försöka installera detta spel. Detta är ren jävla BULLSHIT!
Fel cd skiten kommer upp igen.
Datorn laggar sönder...
Morsan kommer in och säger åt mig att hålla käften då jag skrikit diverse otrevliga ord i min frustration.
Försöker förjäves starta aktivitetshanteraren, men ist för att den skiten ska fungera så får jag flera st nere i windows baren ( dåligt förklarat, se bild )
http://i50.tinypic.com/muu686. jpg
Lackar nu ur något så in i helvete!
Trycker ur skivan och in me skiten igen ( brutalt )
får fram cp text " Vänligen använd originalskivan och ej någon backup kopia "
AAAAAAAAAA
FFS DET ÄR FKN ORGIRNASLASDASDASA
Börjar ärligt talat undra om det inte var någon scam - virus skiva jag fått. Hela min dator är fucked up efter försöket att installera detta inavlade horspel.
Ingenting fungerar nu, varken bög social club skiten lr gta Iv.
Har nu beslutat mig att viga mitt liv åt att hämnas på taketwo / rockstar games. Kommer ge mig ut på ett rampage som inte kommer sluta föräns varenda anställd på de båda företagen är slaktad.
Har nu efter X - antal försök att installera GTA IV flippat ur totalt, seriöst, aldrig blivit så här förbannad i hela mitt liv.
För övrigt vill jag önska alla en god fortsättning , FÖRUTOM de som jobbar / jobbat med följande : Rockstar Games, Take Two interactive, Windows Live. Må de sistnämnda ruttna till döds i aids, cancer och allt annat tänkbard.
FUCK!
GTA IV
85 personer har röstat