1
Ordlek - [dubbla betydelser]
Postat av Flickvän den 24 Juli 2009, 00:03
14 kommentarer · 1 035 träffar
För att göra en lång historia kort så är jag mitt uppe i en prestigefylld uppgörelse med min flickväns äldre syster.
Det började med att jag slängde ur mig "far får får får?". Ordet "får" har alltså två betydelser. Sen började, nu har vi hållt på i snart 3 dagar. Leken går ut på att jag säger ett svenskt ord som har två betydelser, sen så måste hon så fort komma på en nytt ord med två andra betydelser.
Jag börjar bli rätt tom på ord nu och behöver er hjälp!
För att inte bara denna tråden ska vara så egotrippad att bara jag drar nytta av den så startar jag även leken här. Slang, namn och andra lokala uttryck är blir såklart ej godkända. Jag börjar:
Ord: Val
1. Idag såg jag en val.
2. Jag har gjort ett val.
din tur!
/din flickvän
Det började med att jag slängde ur mig "far får får får?". Ordet "får" har alltså två betydelser. Sen började, nu har vi hållt på i snart 3 dagar. Leken går ut på att jag säger ett svenskt ord som har två betydelser, sen så måste hon så fort komma på en nytt ord med två andra betydelser.
Jag börjar bli rätt tom på ord nu och behöver er hjälp!
För att inte bara denna tråden ska vara så egotrippad att bara jag drar nytta av den så startar jag även leken här. Slang, namn och andra lokala uttryck är blir såklart ej godkända. Jag börjar:
Ord: Val
1. Idag såg jag en val.
2. Jag har gjort ett val.
din tur!
/din flickvän