1
Är med i Göteborgsposten :P
Postat av CodeX-.- den 11 Februari 2009, 19:18
12 kommentarer · 206 träffar
Sökte runt lite på nätet om Ingemar "Ingo" Johansson förut. För jag har alltid vart intresserad av boxning osv.
Men vad är det jag hittar. Jo detta,
RBK-vänner bär Ingos kista
Representanter från Redbergslids Boxningsklubb blir kistbärare på Ingemar Johanssons begravning.
- Ett hedersuppdrag, säger vännen Olof Johansson.
Tre nationella efterträdare på tungviktstronen och tre ledare, samtliga från Redbergslids Boxningsklubb, har fått uppdraget att bära "the Champ", Ingemar Johansson, till sista vilan.
Det blir Michael Lindblad, SM-guld i tungvikt 1991, Johan Thorbjörnson, SM-guld i tungvikt 1999 samt dagens tungviktsmästare, Mikael Honka..
LÄNK -----> http://www.gp.se/gp/jsp/Crossl ink.jsp?d=128&a=475862&ref=puf f
HAHAHA det är ju för fan jag som är Mikael Honka!
Det var ca 5 årsen jag boxades. det var mycket mer än vad jag visste att jag skall bära ingos kista på fredag.
Men jag skall också säga att min bror heter mats, och har sm guldet.
Men tycker det är jävligt kul iallafall. Om inte annat så blev min bror ägd:D
Ingemar var en väldigt bra man, någon att verkligen se upp till.
Vad tycker ni om hans död?
Själv tycker jag det är tragiskt. Men han var ju gammal och mådde kasst. Så det var dags.
säkert stavat fel men har vart noga med stora bokstäver iallfall.
Måste lägga en edit. Det är inte jag som skall bära. Utan min bror. Dom har skrivit fel i GP alltså. Verkar inte som att folk förstod det:)
Men vad är det jag hittar. Jo detta,
RBK-vänner bär Ingos kista
Representanter från Redbergslids Boxningsklubb blir kistbärare på Ingemar Johanssons begravning.
- Ett hedersuppdrag, säger vännen Olof Johansson.
Tre nationella efterträdare på tungviktstronen och tre ledare, samtliga från Redbergslids Boxningsklubb, har fått uppdraget att bära "the Champ", Ingemar Johansson, till sista vilan.
Det blir Michael Lindblad, SM-guld i tungvikt 1991, Johan Thorbjörnson, SM-guld i tungvikt 1999 samt dagens tungviktsmästare, Mikael Honka..
LÄNK -----> http://www.gp.se/gp/jsp/Crossl ink.jsp?d=128&a=475862&ref=puf f
HAHAHA det är ju för fan jag som är Mikael Honka!
Det var ca 5 årsen jag boxades. det var mycket mer än vad jag visste att jag skall bära ingos kista på fredag.
Men jag skall också säga att min bror heter mats, och har sm guldet.
Men tycker det är jävligt kul iallafall. Om inte annat så blev min bror ägd:D
Ingemar var en väldigt bra man, någon att verkligen se upp till.
Vad tycker ni om hans död?
Själv tycker jag det är tragiskt. Men han var ju gammal och mådde kasst. Så det var dags.
säkert stavat fel men har vart noga med stora bokstäver iallfall.
Måste lägga en edit. Det är inte jag som skall bära. Utan min bror. Dom har skrivit fel i GP alltså. Verkar inte som att folk förstod det:)