Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

En rolig historia

Postat av kaziHAf0zk den 18 Juni 2008, 00:27
17 kommentarer · 194 träffar
Det var en gång för längesedan på 1900 talet. Bilarna hade börjat produceras, och det var två stockholmare som hade köpt en riktigt fin och rik bil. De fick höra en dag, att nere i skåne fanns där fina fåglar/ankor osv att skjuta, så de begav sig dit ner för att träffa ett umgänge och gå ut och jaga ett par dagar.

3 dagar senare

Väl framme i skåne, 3 dagar senare- ja deras bilar var sega på den tiden, kanske hade en topH på 20-40 km/h, så avståndet + hastigheten var stor. Nåja, när de kom ner i skåne, så såg den ena 08-an en anka. Han bestämde sig för att han ville skjuta den och gick ut på bilens sida- I FARTEN- och skjöt ner ankan på två skott. Hans kompanjon stannade bilen intill kanten och sa fint skott. 08an som sköt gick ut på åkern för att plocka med sig ankan till det umgänge dom skulle träffa sen, kanske för att käka den, vad vet jag. Iallafall när han e ute på åkern, så får han syn på en bonde som kommer gåendes mot honom. Bonden går fram till 08an och säger

B: BONDE
08: STHLMAREN

B- Du ... det där e min anka(på lite rostig skånska)
08- Nej, men jag skjöt ju den, så jag tar med mig denna nu
B- Nej , det e mina anka... j-j-a, den e på min åker.
08- Meh, asså jag skjöt ankar.. kvittar väl var den hamnar?
B- Nej, asså ska du ha ankan får vi avgöra detta i pungsparkar.

08 blev lite(WTF?!?!?) men bestämde sig för att gå med på det iochmed han så gärna ville ha ankan.

08- aja, okej okej, men ska du börja då? jag e lite ny på detta du vet, har aldrig varit med om detta förut.
B- Okej okej, men du får inte backa eller något, för jag får ankan då.
08- Okej då.

Bonden laddar, han drar till en sån JÄVLA SATADANKAN's SPARK i pungen på 08an som dumlar ner i marken kvidandes och hans ögon tårfylls av smärta. Bonden skrattar lite för sig själv,

20 minuter senare

08an reser sig upp sakta men säkert, och står på sina darriga ben, och säger:

Aja... nu e det min tur då?? säger han kvidandes..

Då säger bonden:

nae... ta du ankan, jag vill inte ha den

Sen går bonden där ifrån, skrattandes, och 08ans kompanjon tar med 08an till bilen och kör till umgänget.

FICK HÖRA DENNA AV MIN LÄRARE NÄR VI VAR PÅ " RESA " I 9AN DAGEN FÖRE SKOLAVSLUTNINGEN. ALLA I BUSSEN GARVADE IHJÄL SIG OCH JAG TÄNKTE JAG KUNDE SKRIVA LITE(vad jag minns) AV BERÄTTELSEN.

Tack för mig :)

CiAO! (( IZKE ))

DISKUSSION:

Har ni någon rolig historia ni hört?
Har ni någon gott på hjärtat att skriva?

Annars- P12or skriv inte i tråden, hatar er.

TACK
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..