Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bra dator bättre spel...

Postat av haubitz! den 12 Oktober 2004, 06:14
14 kommentarer · 67 träffar
Kom inte direkt på vilken kategori ja skulle lägga detta under så de fick bli Humor för de är fan svart humor alltså...

börjar bli less ....
1997 Quakeworld - hade en p1 74 Mhz, fick ställa ner grafiken max för att palla o spela.

1999 Quakeworld - köpte en p2 200 Mhz och kunde äntligen spela med ok grafik men då kommer Half-Life och jag får ställa ner grafiken igen.

2001 Counter-Strike - köper en p3 450 Mhz och får hyfsad grafik, speciellt med mitt GF2 GTS Pro men säljer det o köper ett GF3 ti200 och får ställa ner grafiken igen då proccessorn inte pallar det kortet.

2003 Counter-Strike - Köper en P4 2.6Ghz/ATI radeon 9800 och kan äntligen spela CS med 100 fps utan drops som det är tänkt.
Men nu när Source kommer så ligger jag på 50-60 fps igen och får ställa ner grafiken på det sämsta igen för att ha en liten chans iaf.
Att spela Source med denna dator är ungefär samma känsla som att spela Quakeworld med min första p1 74Mhz.

Så jäkla less på 7 år har jag kanske haft 1½ år där dator och spelet jag spelat fungerat ihop med ok grafik och fps och jag är säkert inte ensammen om det här heller.

Sedan blir det ju inte mysigare i huvvet av att min p1 74Mhz kostade lika mycket som min senaste p4 2.6 ghz heller...
Sedan har man ju avvärkat några skärmar också allt eftersom.

Vad är det för mening att hela tiden göra snyggare och bättre spel när 70-80% är tvungna att ställa ner grafiken?

Ska de va shå här va va :)
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..