Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Riksdagen - den sanna historien

Postat av leggis den 2 Mars 2008, 19:30
46 kommentarer · 166 träffar
Riksdagen – den sanna historien

Kära fragbite! I egenskap av en person som tröttnat rejält på cs-scenen och alla små p12or som finns, känner jag nu att jag måste få skriva av mig lite.

Ni kommer att få följa en historia som börjar med att några glada cs-spelare kommer på ett namn på skämt att spela med för att sedan ta en paus och komma tillbaka för att se att någon stulit deras kära "Riksdagen".

Nu till det viktiga: varför skriver jag detta? Jo för att jag är trött på hur folk kan bete sig och inte inse vad som är ens egna saker och att personer som enligt lag är "vuxna" kan bete sig som småungar eller kompletta idioter. Här gestaltas dessa individer av en irc-hjälte kallad akas och en annan som heter sukki.

Ni som just nu sitter och tänker: "jaha ännu en tråd där någon ska ljuga och hitta på en massa saker".

Det är så att ni får chansen att bedöma själva.

Jag ska faktiskt ge er några smaskiga loggar där de visar sin riktiga personlighet. Man kan nästan inte förstå att det är samma personer när de skriver i priv. till mig som när jag ser dem skriva i olika kanaler... så för er som känner dessa två kanske detta blir en obehaglig överraskning.

Nåväl, historien börjar från och med det att jag började spela regelbundet igen och tänkte: "nu ska jag anmäla oss till en cup, varför inte ta riksdagen som namn?"

Vid denna tid hade jag inte ens funderat på att bli arg eller ens irriterad över att akas och sukki använde namnet flitigt, det var ju ändå en mixkanal.

Men, då inträffar detta [logg följer]:

Session Start: Thu Feb 14 19:51:42 2008

Session Ident: sukki[r]

(19:51:42) Session Ident: sukki[r] (~sukki@sukkii.users.quakenet. org)

(19:51:42) (sukki[r]) leggis-_-

(19:51:45) (sukki[r]) vf nickaru riksdagen ?

(19:51:53) (leggis-_-) vaddå varför nickar jag riksdagen?

(19:52:05) (sukki[r]) du har anmält till cup .. med riksdagen..

(19:52:07) (leggis-_-) ja

(19:52:13) (sukki[r]) vf?

(19:52:16) (sukki[r]) hitta ett eget namn

(19:52:22) (leggis-_-) vad jag vet äger jag kanalen så du kan bara hålla käften

(19:52:29) (leggis-_-) dra med din kaxiga attityd

(19:52:44) (leggis-_-) akas vet iaf att man kan be snällt

(19:52:50) (leggis-_-) inte som du

(19:52:58) (leggis-_-) ta reda på vad du säger innan du ens uttalar dig

(19:53:05) (sukki[r]) hahaha "ok"

(19:53:18) (leggis-_-) ska du ha bann därifrån eller ska du vara tyst?

(19:53:27) (sukki[r]) bryr mig inte

Session Close: Thu Feb 14 20:04:00 2008

Notera kommentaren: "hitta ett eget namn"

Ja för vilka var det som kom på namnet, startade kanalen, åkte på Wonderbase 07 och kom 2a i B-slutspelet där?

Inte fan var det sukki och hans kompisar i.a.f.

I kategorin årets stjärnskott utnämns alltså sukki aka "the bright one" till vinnare!

Sedan fortsatte tjafset och jag funderade starkt på att banna akas och sukki ju längre tiden gick, men jag lät dem hållas och akas kunde faktiskt - till skillnad från sukki - vara trevlig.

Men nu var ju inte denna trevliga attityd något annat än ett sätt för honom att spela sitt spel, utnyttja andra, som han säkerligen gör med flera andra personer. Sen när det väl kom till kritan visade det sig vad han var ute efter...

Session Start: Fri Feb 15 23:09:46 2008

Session Ident: akas[r]

(23:09:46) Session Ident: akas[r] (akas@kungtobbe.users.quakenet .org)

(23:09:46) (akas[r]) [R]leggis

(23:09:56) ([R]leggis) m

(23:10:03) (akas[r]) styr +n i riksdagen på L en då

(23:10:08) (akas[r]) så ja kan requesta Q

(23:10:20) ([R]leggis) tror du jag är efterbliven?

(23:10:39) (akas[r]) bara fråga

(23:10:41) (akas[r]) lugnt om du inte vill

(23:10:43) (akas[r]) pröva requesta igen då

(23:10:59) ([R]leggis) haha, ja så om du får +n så tar du inte bort alla andra owner

(23:11:01) ([R]leggis) ?

(23:11:04) ([R]leggis) ...

(23:11:16) (akas[r]) vf skulle jag :S

(23:11:21) (akas[r]) ger tillbaka dig +n på qn sen

(23:11:24) (akas[r]) vill kunna requesta bara

(23:11:33) ([R]leggis) haha

(23:11:39) (akas[r]) lugnt om du inte vill ge mig :p

(23:12:25) ([R]leggis) aa jag brukar också be om +n i kanaler bara för att det är roligt att requesta Q

(23:12:36) (akas[r]) chilla fan

(23:12:37) (akas[r]) bara fråga

Session Close: Fri Feb 15 23:14:11 2008

Jag undrar hur han ens kan tro att jag är så jävla dum?!

Hur fan tänker människan?

Nu hade de gått för långt enligt mig och jag började irritera mig riktigt jävla mycket. Ut från kanalen skulle de, och det med en rejäl ban.

Det har gått ett tag sedan dessa två fick ban från #Riksdagen men senast igår spelade de en cup och använde namnet.

De kan tydligen inte ge sig och hitta ett eget namn. Jag menar, hur svårt är det? Det är väl spelarna som gör klanen, inte namnet på den?

Nu kanske det allra roligaste som jag har sparat till sist. De har skapat en kanal som heter #Riksdagen!

För att summera det hela:

Det finns tydligen personer som fortfarande måste bråka om den där spaden man hittade i sandlådan och som egentligen inte spelar någon roll alls eftersom man redan har en egen(ni som inte förstår symboliken får nog öva lite på läsförståelse).

Någon gång måste man växa upp och för dessa herrar är det nog dags snart...

Ytterligare rolig info om akas, mannen med tusen nick, kan hittas i följande fusktrådar:

http://www.fragbite.se/?thread ID=487519

http://fragbite.com/?threadID= 530478

***SNART KOMMER OCKSÅ LOG DÄR AKAS HOTAR SKUM MED ATT HAN VET HANS IP***

/leggis
Föregående tråd
Nästa tråd

46 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar