Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kamratposen goes gaming?

Postat av Lepus den 22 Februari 2008, 19:00
22 kommentarer · 241 träffar
EDIT: Fel i rubriken, Kamratposten.

Enjoy!

Läste lite i min systers KP :P Ville se hur det kändes att läsa lite :)

Så ser jag en massa om dataspel!! De har intervjuat barn och vad de gör utan att föräldrarna vet, och så är det en 11-åring som går till kompisar "och sover över". Men han sitter med "powerdrinks" och lanar med sina kompisar när han är 11 xD. (Såklart spelar de WoW) En annan tjej är på Habbo och köper en massa utan att hennes föräldrar vet.

-----

Bläddrar lite framåt, så ser jag ett helt uppslag om spel. KP har tydligen besökt en dataspelsmässa står det på en sida med en artikel och på andra sidan har KP:s "spelrecensent" "kommenterat" spelåret,såklart mycket om WoW som mest sålda etc.. Sedan kollade jag lite mer och Jag lol:ade när jag såg att deras recensent är en 10-åring!!!?

Citerar texten:

"Eliaz tycker att det är skönt att kompisarna har slutat med WoW. Själv tröttnade han efter bara någon månad.

-Jag fastnade inte för WoW.

Grafiken var charmig, men inte så bra. Jag spelar mest krigsspel, som Call of Duty på XBOX 360.

När Elias ska lista sina personliga favoriter blir det många spel med 16-årsgräns. Förutom Call of Duty 4 nämner han Halo 3, Half-Life 2 och Orange Box. Och så det barntillåtna Mario Galaxy

- 2007 var det bästa spelåret jag varit med om. Sjukt bra faktiskt, säger han."

Jag satt och bara stirrade, är den här killen verkligen 10 år?! Han verkar då veta allting och spelat det mesta lol. Var 2007 det bästa spelåret han varit med om!? Han är ju 10 år, hur många "spelår" har han varit med om egentligen? hahahah

-----

Går framåt några sidor igen, och så har de intervjuat en kille som tydligen är exper på kp:s hemsida http://www.kpwebben.se .. visste inte ens att de hade en sida. Tittade nu runt lite där och skrattar nästan åt alla trådar :)

Han har gjort en hemsida http://kp.pola.org

LOL! Fin guide för personer som är under 10 år gamla :)

Han berättar också att kedjebrev inte är sanna.. Men men :P De flesta har väl också varit i det stadiet att de inte visste nåt om dator. Han har till och med copyright på sidan, men privat bruk tillåts :)

Btw, kan någon hitta den "gömda" sidan?

Jag fotade även intervjun i tidningen om någon ville läsa :P (OBS stor fil!)

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/-P1000024.JPG

-----

Vad tycker ni? Har allt blivit för mycket om dataspel? Är det bra att KP har skrivit mycket om gaming och dator? Hur kan 10-åringar vara så "veteran"?

DISKUTERA!!

// Weyzer

Jävlar vad lång text det blev, hoppas någon orkar läsa :)

Läst KP? :P

49 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..