Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vilken titel är Jag?

Postat av Prthusakti den 29 December 2007, 11:45
58 kommentarer · 105 träffar
Vi åkallar så många olika beskrivningar på VEM VI är typ ;

Vi säger:Jag är Svensk,Kristen,Golfspelare,It- nörd,Hockey freak,Newage fan,läsmal,troende,atiest,budd ist,skåning,Norrlänning.lång,s mal,kort,tjock,Långhårig,korth årig,modefreak,shopping maniac,08,sörderkis,hammarbyar e,djurgårdare,Modoit,Leksing,

timråfan,Ornitolog,Dermatalog ,Psykolog,Biolog,Miljövän,djur vän,

slalom freak ,politiker,stastsminister,gatu liggare drogmissbrukare etc

MEN uppenbarligen är vi inte dessa aktiviteter eller åsiktsuppfattningar ENÄR de alla kan utbytas.

Jag kan vara djurgårds fan ett år och nästa år Gefle fan etc.Om jag nu är min Hjärna Så förblir den ju densamma SÅ varför bli irriterad över andras uppfattning om våra ideal?JAG är ju jag Ändå med exakt samma egenskaper som innnan !!!

För vi kan ju ingalunda vara en åsikt,eller ideal !De kan vara livsideal MEN eftersom de kan bytas ÄR det inte själva jaget!!

Så vare sig man anser sig vara några hjärn celler etc eller ,absolut korrekt ,en andlig person i en temporär kropp, Förblir det unika jaget alltid densamma OAVSETT våra förändrade åsikter och livs ideal eller hur??.

Så varför bli arg över att någon pratar om våra åsikter är då frågan?.DET ÄR JU INTE VI !!!

VI FÖRBLIR fortfarande samma själ i evighet ,eller som några andra inbillar sig ,SAMMA HJÄRNCELLER ändå ?

En fråga till Hjärncells identifikatörerna;

Hur uppstår medvetande mao Hur kan jaget uppleva de elektriska impulserna i nerv trådarna? och varför upplever jaget inget vid just ögonblicket efter döds ögonblicket, trots hjärncellerna förblir KVAR ?

Och när elshocks (defilebratorn)behandlingen delger hur mycket elektriska impulser

som helst????

Vilken defitinion är jaget

143 personer har röstat
Föregående tråd

58 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 58 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..