Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

snabba tv-spelare

Postat av Wizz ツ den 10 September 2007, 01:07
18 kommentarer · 239 träffar
Satt just på flashback där jag hitta en tråd med samma namn som topic!

Länka gärna till snabba tv-spelare som klarar av spelen på så snabb tid som möjligt!

Jag kan börja copy och paste från FB tråden :)

EVO 2004: Street Fighter 3 - 3rd Strike (av många ansett vara det mest tekniskt svåra fighting spelet som finns).

Justin Wong vs Daigo

Som bakgrund till det hela kan det vara värt att veta att Justin Wong har kanske den retligaste spelstilen, s.k. "turtle style" där han bara hukar och blockar, för att hela tiden göra små utfall för att sakta men säkert jobba upp sin kombo-mätare. Sjukt tråkigt att lira mot en sådan spelare.

Det andra man måste veta är att Daigo (Ken i den här fighten) har i princip INGET liv kvar.

Det tredje är att även om man blockar (drar bakåt) så tar man ändå skada av super-kombos. Daigo kan alltså inte blocka bort Wongs (Chun-Lis) super kombo, för då dör han. Det enda han kan göra är att få till en perfekt parry, för när man parerar så tar man ingen skada över huvud taget. Parry gör man genom att dra spaken åt ett visst håll beroende på vartifrån slaget kommer och det måste göras exakt i rätt tiondels sekund. Det är sinnessjukt svårt att få till EN endaste parry kan jag meddela. Testa att göra det mot en super-kombo som kommer i 300 knyck mot dig, så säger jag dig att du aldrig aldrig kommer klara det

Läste en artikel om detta för något år sen, att det kan typ vara en av spelvärldens coolaste bedrifter Daigo gör. Jag är villig att instämma.

Så se och njut nu!

http://www.youtube.com/watch?v =XeM0rH_4ung&mode=related&sear ch =

fy satan vad man njuter när publiken jublar! Så länka på, vorre kul och se urgamla spel som har klarats av på en kort tid!
Föregående tråd
Nästa tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..