Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kul på sommarjobbet?

Postat av Sjoestedt den 5 Juli 2004, 18:39
39 kommentarer · 199 träffar
Tja!

Jag tänkte dela med mig av den värsta första-dagen-på-jobbet-händels en jag varit med om (den enda också^^).

Jag har alltså fått ett jobb på landstinget. Jag ska hjälpa till på kontorsavdelningen på "öron näsa hals".

Mina uppgifter består till stor del av att hjälpa till bland journalerna.

Falun är en ganska liten stad. Men Falun har trots allt dalarnas största sjukhus så till oss kommer alla som inte kan få hjälp i sin hemstad. Så det finns åtminstånde 15 000 journaler där. Efter morgonfikan (c:a 09.00) ger min "handledare" mig 10-15 papper och säger (så som jag uppfattar det) "para ihop dessa med sin journal".

Jag går och lägger papprena i tillhörande journal. Det var inget speciellt mönster eller något utan det var helt utspritt bland alla journaler. De kunde tillhöra alla åldrar och ligga var som helst.

Jag säger till handledaren att jag är färdig. Då frågar hon mig vart journalerna ligger. Jag känner hur paniken stiger. De jag hade fått var papper från försäkringsbolag och dylikt som ville se journalerna. Det gick inte att kolla vilka journaler de velat se eftersom jag lagt bort papprena där det stod. Den enda lösningen var att kolla igenom alla journaler. Efter 7 h sökande har jag kommit igenom 1/3 av alla journaler. Jag har hittat 3 av de utvalda journalerna. Som tur var är det bara snälla tanter som jobbar där, så dom stöttade mig.

Det känns som det här är en grej som bara skulle kunna hända mig. Om jag har fel så får ni gärna berätta om era värsta liknande händelser.
Föregående tråd
Nästa tråd

39 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 39 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..