×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

antal sekunder du har levt

Postat av blade2k den 5 December 2006, 18:33
17 kommentarer · 14 580 träffar
tjenare era små fraggisar.. jag satt i vent med en kompis och snackade med en polare om hur många sekunder jag har levt så jag räknade ut detta.. jag har levt i 473040000 sekunder.. vilket motsvarar 15 år.. Så för att alla ni fraggisar ska kunna räkna ut hur många sekunder ni har levt så gör man såhär; räkna först ut antalet sekunder på en dag genom att ta 60*60=3600 och 3600 nu har du antalet sekunder på en timme. Ta nu 3600*24=86400 och just nu har du antalet sekunder på en dag. ta nu antalet sekunder på ett dygn gånger antalet dagar på ett år. 86400*365=som blir 31536000.

ta nu antalet sekunder på ett år gånger hur många år du är.



så om jag tar antalet sekunder på ett år gånger hur många år jag är så blir det 31536000*15=473040000. så nu är det bara för er som har ork och lust att räkna ut hur många sekunder ni har levt =D





(jag kanske inte har skrivit allt 100% rätt men hittar ni något som inte stämmer så skriv det i tråden så ändrar jag det)







bara så ni vet så har jag inte räknat med skottår.


för att folk grejder satan om skottår och skit så bara så ni vet så har jag räknat grov inte räknat exakta antalet månader eller dagar men lite grovt, så sluta grejd nu..
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..