1
Gåtor är skoj. eller? :EE
Postat av zoorN den 15 Mars 2004, 14:20
46 kommentarer · 204 träffar
Läste nyss en gåte-tråd, vilket fick mig minnas en gåta jag hört.
Denna kanske är gammal, men jag har bara hört den en gång iallafall :)
Det finns 3 kvinnor i denna gåta, och det är viktigt att man håller reda på vilken som är vilken, så vi kallar dom Lena, Kristina & Alexandra, och dom är syskon.
Såhär var det iallfall:
Alexandra har nyss avlidit, och dom båda syskonen befinner sig på hennes begravning.
Efter själva ceremonin så samlas alla deltagare och dricker kaffe, pratar lite grann.
Då träffar Kristina en pojke, som hon börjar gilla väldigt mycket.
Efter begravningen gick dom hem till henne, och det slutade med att dom hade sex under natten.
När hon vaknar sedan är han borta.
Kristina vill ta kontakt med pojken igen, hon upplevde det hela som mer än ett engångsligg.
När hon tänker efter så har hon inte fått hans namn, telefonnummer eller adress.
Lena blir mördad 2 dagar efter denna händelse.
Vem tror ni mördade Lena, och varför?
gl.
Denna kanske är gammal, men jag har bara hört den en gång iallafall :)
Det finns 3 kvinnor i denna gåta, och det är viktigt att man håller reda på vilken som är vilken, så vi kallar dom Lena, Kristina & Alexandra, och dom är syskon.
Såhär var det iallfall:
Alexandra har nyss avlidit, och dom båda syskonen befinner sig på hennes begravning.
Efter själva ceremonin så samlas alla deltagare och dricker kaffe, pratar lite grann.
Då träffar Kristina en pojke, som hon börjar gilla väldigt mycket.
Efter begravningen gick dom hem till henne, och det slutade med att dom hade sex under natten.
När hon vaknar sedan är han borta.
Kristina vill ta kontakt med pojken igen, hon upplevde det hela som mer än ett engångsligg.
När hon tänker efter så har hon inte fått hans namn, telefonnummer eller adress.
Lena blir mördad 2 dagar efter denna händelse.
Vem tror ni mördade Lena, och varför?
gl.