Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

förkortningar

Postat av Maskros den 16 Februari 2004, 01:46
25 kommentarer · 309 träffar
halloj alla! sâhär pâ kvällkvisten tänke jag till slut lägga upp trâden med den stora frâgan... jag har ägnat mânga sömnlösa nätter grubblandes över hur det egentligen ligger till... lyssnat pâ eminems "stan" och konstaterat att han vet minnsann... sâ nu tänkte jag, till slut när jag insett att mitt ringa intellekt inte kan ta mig vidare, att jag ska frâga mina likasinnade här pâ fragbite, om det kanske inte därute, nânstans i cyberrymden sitter en ensam finnig datanörd o trycker pâ svaret....
varför oh varför heter det 24/7? jag vet att det betyder ungefär "hela tiden"/ "dygnet runt" och funderat i banor om det kanske är ett rent mattematiskt uttryck och sâ enkelt att 24 är dygnets timmar o 7 veckans dagar... och uttrycket i sâ fall helt enkelt betyder "24h under 7 dagar". men för att fâ ett korrekt svar pâ min frâga sâ vänder jag mig härmed till er, kära frags, välkomna in och svep fram svaret i ansiktet pâ mig, den ovärdige!

sen kan ju andra som oxâ har problem med nân av alla dessa otaliga förkortningar framföra sin önskan om förtydling i denna trâd.. om det nu är nâgot som tynger...
(sâ att man slipper flera uttalanden som "what the fuck does "wtf" mean???" som jag läst nânstans =)

sâ, upplys mig!
Föregående tråd
Nästa tråd

25 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 25 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..