Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Feedback på Krönika

Postat av aspire9333 den 29 September 2011, 22:35
6 kommentarer · 335 träffar
Heiii...
Skulle behöva lite feedback på min krönika som ska lämnas in imorgon som handlar om "Utan massmedia stannar världen"
Ämnet är Samhällskunskap A och siktar på ett MVG.

"Utan massmedia stannar världen"
Massmedia är för oss, väldigt naturligt och kan ses som svårt att leva utan. Det jag syftar på är viktiga händelser som att enskilda personer skulle simpelt kunna erövra större delar på grund av att informationen inte kan föras vidare. Världen skulle vara oväntad om kriser, katastrofer och krig i andra olika områden. Massmedia är även mycket manipulerande och maktintresserade.

Massmedian spelar egentligen 4 roller för oss som människor. 1. Berättar. 2. Guidar. 3.Debatterar. 4. Påverkar. Jag anser att massmedian är överdriven något enormt. Om man kollar på en rubrik så kan den t.ex. antyda att hela världen kommer att dö ut medans det i själva verket handlar om att potatis kan ge cancer.

Jag tycker vi är väldigt trångsynta och fåniga när vi påstår att "utan massmedia stannar världen". Däremot kan jag hålla med till fullo om att världen skulle bli mycket mer lugn, nedtonad och helt enkelt mer skvallerfri utan dessa kvällstidningar till blask.

Min slutsats är att utan massmedia så tonas världen ned och kriminella/terrorister har lättare för sig att erövra och ta för sig eftersom faktan inte kommer fram. Däremot tycker jag att man kan sluta överdriva och hålla sig till 100% fakta även om det inte blir lika intressant i längden.
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..