Hejsan,
Jag är i behov av en bil och jag är väldigt kluven om vad jag ska gå på.
Jag har inget behov av bil för barnfamilj eller så, utan det är bara för mig att kunna ta mig och glida runt mestadels.
Förslag?
Står inför följande alternativ:
1. Privatleasing, ej över 2500kr/mån helst (exkl. försäkring) (Medveten om för- och nackdelar, bara intresserad av att veta om det är många här som leasar och vad ni tycker?)
2. Billån, vilken summa vet jag inte men en bil <130 000 hade ju varit att föredra
3. Kontant, max 40 000kr
https://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_S80_3_2_Sedan_Summum_76350222.htm?ca=3&w=3
Volvo S80 kanske inte är den roligaste bilen men den har groteskt bra komfort, Det är som att sitta i en mjuk soffa och nästan som att den bara glider på vägen inte bokstavligen glider men den är väldigt skön att åka + att ljud nivån är inte hög när du kör så du kan prata med dom i baksätet och du fortfarande kan höra dom. Den S80n jag har länkat är en S80 3.2 som är en 3.2 liters V6a på 238hk som inte har någon turbo eller nåt sånt så du behöver inte var rädd att dom går sönder framöver och det som jag också tycker är väldigt bra är att den har kamkedja och inte kamrem så du behöver inte göra kamrems byte efter viss många mil men det dåliga men den här är att den årliga skatten är 3300kr och det är lite utanför vad du söker.
Men då finns t.ex den här istället, https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S80___HOST_REA___D3_SUMMUM___0___KONTAN_74159059.htm?ca=3&w=3
Det är inte lika paket som med 3.2an men den här har runt 2050 i årlig skatt och det är en diesel på 160 något hästar så inte lika pigg som 3.2an men går billgare men är inte säker men tror du mister kamkedjan och får en kamrem istället men det här är fortfarande en summum så den är nästan fullpackad med allt du kunde ha under den års modellen men den är manuell så om du vill ha en automat så är det bara att leta lite, det är vad jag kunde ge som exempel för själv tycker jag s80in är underbar men men det är vad jag tycker :)
Ej besiktad, och trasig fram vänster ruta, (Går ej att dra upp o ner) annars funkar den fint