Tjena Fragsters! Jag skulle vilja lära mig att räkna ut pottodds.
Denna tråden handlar om allt om poker. Jag vill lära mig räkna ut pottodds och undrar om någon kan beskriva hur man gör. Nedanför har jag två exempel jag har grubblat på. Har svårt att förstå när det kommer till högre summor.
Exempel från boken:
Pottodds används när du ska beräkna om ett särskilt spel är lönsamt i längden. Du får fram pottoddsen genom att jämföra storleken på satsningen du måste göra med storleken på potten. Till exemel, om potten är $50 och du måste satsa $10 är pottoddsen du får 5 mot 1.
I det exemplet ovanför Där ser man att det blir 5:1 men om potten är 100$ och jag måste satsa 20$ då? hur blir det uppställt med kolon tecken då? kan ni ge några exempel
Här är ett bättre exempel jag undrar över. Kan inte klura ut det själv.
Vi säger stegdrag med 3st 7or och 3st 8or vilket ger dig 6 outs. 6 outs ger en viss procent. Vilket är 6.8 (kortodds). Sedan jämför man kortoddsen med pottoddsen vilket hade varit 0,70 i potten alltsså avrundat 1.0 tror jag. Pottoddsen ska vara högre än kortoddsen. har du JT och det kommer 8 9 på floppen så har du kortoddsen 4.88 och ligger det då 7 i potten och det kostar 1 att följa med så har du pottoddsen 7:1 Och 7:1 är högre än 4.8 och då ska du syna. Men tänk om det kostar 2 att följa med ? eller om det till och med kostar 20 att följa med. eller rent ut sagt 100 att följa med. Hur skulle det sett ut då?
Disskutera gärna fritt allt om poker
Skriv gärna rekommendationer på dokumentärer
Best regards
Fred
Skrivet med min Android-mobil
Skrivet med min iPhone
Där är det bra med svenskar på horde och ally.
Och som #3 sa så är shattred hand så dominerad av horde så gå inte dit.