Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorn bootar, men jag får ingen signal till vardera skärm.

Postat av Korjax den 26 Oktober 2014, 20:28
8 kommentarer · 8 385 träffar
God kväll. Det är så att jag har stött på ett problem men min dator, och jag kan verkligen inte få det hela att fungera.

Mitt problem är att min skärm (Eller skärmar) inte får någon respons i från datorn när jag startar den. Fläktarna går igång, och alla lampor börjar lysa på datorn, men skärmarna börjar då blinka på standby.

Det enda sättet som jag oftast kan få det att funka är att dra ut strömkabeln till burken och hålla inne startknappen i 30-60 sekunder, för att ladda ur moderkortet. Sedan plugga i kabeln igen och hoppas att datorn skall starta som vanligt. Jag får oftast göra denna processen runt 5-10 gånger innan det funkar.

Jag hade detta problem för runt ett år sedan, och då bytte jag ut både mitt dåvarande grafik och moderkort, vilket löste problemet upp tills nu.

Om det finns någon vänlig själ där ute som har lidit av samma plåga som jag gör nu, och sitter på en lösning, så skulle jag vara för evigt tacksam!

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..