Postat av qmt den 12 Augusti 2014, 11:31 36 kommentarer · 1 028 träffar
Tjenare, börjar första året på gymnasiet, el & energi, och tänkte om man ska förbereda sig med något? Asså vad som helst, jag har ingen aning! Hjälp fb vänner!
-SlampDjur1
edit: jag behöver inte flytta, bor i samma stad som gymnasiet är i :)
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
En pärm (med flikar för olika ämnen), anteckningsböcker, käka ordentlig frukost på morgonen om du inte gör det (pina i dig på morgonen), smäll till #5, gör hjärngymnastik varje dag i 20 minuter
Ont:
Du behöver inte göra något alls förberedande utan kanske fixa en snygg haircut, välja ut en bra outfit och gå dit med 10 paket CIGG så du kan bjuda och bli kompis med alla.
Gymnasiet är f.ö asnice, slappt och härligt, njut av den tiden.
Se till att plugga alla onödiga kurser dem kommer tvinga dig att läsa, men lägg extra krut på dem praktiska kurserna, om du har bra betyg i dem blir det lättare att få jobb sen :)
Jag gick första året i El och Energi för fem år sen, så jag vet inte hur mycket som har ändrats nu, men det var det roligaste året, och även lättaste. Men då fick vi ha 20% eller så frånvaro också, så jag var i princip bara där tillräckligt mycket för att få minst G i alla ämnen, om det inte var någon rolig lektion dvs.
Ingen jag känner började röka i gymnasiet, för om man inte rökte då förstod man att det var jävligt dumt att börja, och dom som redan rökte var fast i träsket. Jag misstänker att alla som börjar röka i gymnasiet har någon typ av autism eller är lättpåverkade utav grupptryck. Blir man påverkad utav grupptryck så har man andra mer akuta problem än att röka som man bör kolla upp.
Nej, du behöver inte förbereda dig för något. Gymnasiet är som grundskolan, fast beroende på vilken inriktning du valt kommer du ha 3 kurser extra som inte är "normalt".
PS. Vart är alternativet "Jag har gått ut gymnasie och högskola" i pollen?
Var inte rädd för att skaffa polare som är flickor. Det gynnar dig väldigt mycket i sociala situationer senare.
Umgås med alla i klassen och försök få hela klassen att "komma samman". Era 3 år kommer bli helt jävla otroliga i sådana fall. Speciellt sista året.
Gör det inte till en vana att komma för sent till lektioner - lärarna bygger upp en "grudge" mot dig då. Visa engagemang och visa att du verkligen är intresserad av det som intresserar dig (t.ex vissa kurser eller till och med vissa delar av ämnen, det gör att lärarna får upp ögonen för dig och de uppskattar det verkligen). Var inte en omogen liten snorunge som inte ska bry sig. BRY DIG.
Stanna kvar i skolan efter att du slutar lite då och då, och plugga i t.ex biblioteket. Lättare att plugga då (enligt mig då).
Sist men inte minst: var inte blyg, var inte inte dryg. Var trevlig mot alla. De kommer bli de tre bästa åren i ditt liv (so far) om du vill det.
Miniräknare är viktigast tror jag, jag hade penna sudd penvässare linjal ryggsäck med massäck, en liten bok där man ska skriva saker om hur dagen har varit typ... Jag glömde miniräknaren på skrivbordet hemma och de första fröken sa va att det var mattetest och att man fick ha med sig miniräknare om man hade :( super osis... jag är 21 idag.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Kanske lite motiverande musik?
Du har status noob, stick.
#11 Vet hur det går till
Sluta ha noobstatus först.
Ont:
Du behöver inte göra något alls förberedande utan kanske fixa en snygg haircut, välja ut en bra outfit och gå dit med 10 paket CIGG så du kan bjuda och bli kompis med alla.
Gymnasiet är f.ö asnice, slappt och härligt, njut av den tiden.
Ska också börja 1an :P
Men aja angånede studierna så räcker typ närvaro för att bli godkänd.
Bara att börja röka då.
Capri-sonne är också nice, köp storpack.
#16 Vad vet du om det bro? Du hoppade ju av!
Ingen jag känner började röka i gymnasiet, för om man inte rökte då förstod man att det var jävligt dumt att börja, och dom som redan rökte var fast i träsket. Jag misstänker att alla som börjar röka i gymnasiet har någon typ av autism eller är lättpåverkade utav grupptryck. Blir man påverkad utav grupptryck så har man andra mer akuta problem än att röka som man bör kolla upp.
PS. Vart är alternativet "Jag har gått ut gymnasie och högskola" i pollen?
Bli inte en "cool" gamergrabb med dåliga betyg och sena ankomster.
Umgås med alla i klassen och försök få hela klassen att "komma samman". Era 3 år kommer bli helt jävla otroliga i sådana fall. Speciellt sista året.
Gör det inte till en vana att komma för sent till lektioner - lärarna bygger upp en "grudge" mot dig då. Visa engagemang och visa att du verkligen är intresserad av det som intresserar dig (t.ex vissa kurser eller till och med vissa delar av ämnen, det gör att lärarna får upp ögonen för dig och de uppskattar det verkligen). Var inte en omogen liten snorunge som inte ska bry sig. BRY DIG.
Stanna kvar i skolan efter att du slutar lite då och då, och plugga i t.ex biblioteket. Lättare att plugga då (enligt mig då).
Sist men inte minst: var inte blyg, var inte inte dryg. Var trevlig mot alla. De kommer bli de tre bästa åren i ditt liv (so far) om du vill det.
Puss
#31 fuck falska människor ja.